En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 7 juni 2007

Torsdagens bestyr

Av S - 7 juni 2007 09:28

Ännu en ledig dag. :) Har en del att pyssla med idag och det känns bara bra för Petri skulle på någon föreläsning med jobbet efter ordinarie arbetstid så han är inte hemma förrän efter kl 20. Ska strax äta frukost och sen cykla iväg och hämta mitt HM-paket som kom förra veckan som inte har kunnit hämtas ut ännu. Sen tänkte jag lägga mig och sola en stund och försöka läsa ut Jerusalem så att jag kan börja på Stieg Larssons nya någon gång. *längtar* kan varmt rekommendera hans böcker! Det går knappt att lägga ifrån sig dem när man väl har börjat. Och såna böcker gillar jag.


Efter att solningen är avklarad tänkte jag nog ta en promenad ner på stan en sväng. Skulle behöva köpa något mer vardagslinne för det har jag så dåligt med. Nu har ju skattepengarna kommit också så man är stenrik. Hela 454:- fick jag tillbaka! Wohoo! ;p


Ska ta och städa ett par burar idag också och låta grisarna springa lösa på golvet i omgångar. Det har blivit lite lite av den varan på sistone, mycket pga tapetsering och en massa annat pyssel på lediga stunder. Men idag ska de få lite motion. :) Våran innergård skulle egentligen vara perfekt betesmark för ett gäng grisar men jag är inte så säker på att hyresvärden tycker det. En gång när Petri lite försynt nämnde att vi har marsvin så hade han muttrat något om att såna där kunde man väl göra cykelsadelskydd av... Trevlig gubbe det där... :/

 
 
Ingen bild

Ullis

7 juni 2007 21:49

Älskar också hans böcker! Synd bara att han inte lever längre......

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards