En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 28 juni 2007

Av S - 28 juni 2007 13:50

Ojojoj vad jag har varit effektiv idag! Började dagen med lite Tradera-surfande (förstås!) men jag hade inte blivit överbjuden under natten så jag kunde vara lugn. ;)


Sen städade jag badrummet riktigt ordentligt  och tog sen itu med lite kloklippning och pyssel med marsvinen, bäddade rent i sängen (finns det något bättre än att krypa ner i en renbäddad säng!). Fräschade till och planterade om en blomma samt satte hoya- och doftrankesticklingarna i jord. Ja just det - den ena hoyan visade sig vara en doftranka istället så tji fick jag. Men doftrankor är också fina tycker jag. :) Vi får väl se om de tar sig.


Efter blompysslet städade jag några marsvinsburar, dammade överallt i lägenheten och drog fram dammsugaren + skurhinken. Så nu jäklar är det skinande rent hemma! :) Satte mig vidatorn i väntan på att köksgolvet ska torka. Sen ska jag ta itu med lite bakning, det blir syltrutor enligt Petris önskemål. :) Och de blev faktiskt himla goda sist så jag förstår honom. 


Till middag idag blir det köttfärsbiffar men jag har inte bestämt mig än för om det blir med potatis och sås eller med pasta och ketchup. Vi får se. :)

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards