En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 5 juni 2007

Av S - 5 juni 2007 22:22

Det är vad det är ikväll! Så härligt! Cyklade hem från jobbet strax före nio och det var sååå varmt och skönt.


Jättekul att få lite respons från mina kära bloggläsare. :) Hade ingen aning om varken Pernilla eller Ewa och Pär. Jätteroligt att ni följer mitt och grisarnas  liv. 


Och Pernilla - du får väl komma upp till Gävle och hälsa på! Det var ju evigheter sedan sist, brukar tänka på dig när jag är hos mamma och hälsar på. Bor du fortfarande kvar i Stavby? Saknar du inte grisarna? 


Nu ska jag och Petri vara lite sociala (jättetrevligt när vi sitter i varsitt rum framför datorn annars... ;p). Vi är båda lediga imorgon så vi tänkte fira in nationaldagen med lite chips. :) Imrogon blir det utflykt till Storvik och solande där. Häääärligt med sommar!



Av S - 5 juni 2007 08:28

Förresten - vilka är ni som läser min blogg!? Vissa vet jag ju men absolut inte alla. Kan ni inte bara ge er tillkänna med en kommentar?

Av S - 5 juni 2007 08:21

Här kommer så lite bilder från lägenheten. En bild på en del av köket, tapeterna är alltså nougatfärgade med mörkbruna ränder där. I sovrummet har vi en fondvägg som är nougat med mörkbrunt blommönster (som tyvärr inte syns på håll - en miss från vår sida när det gällde val av fondtapet) och övriga väggar är vita. Vardagsrummet fick jag ingen bra bild på (kanske för att det fortfarande står osnygga flyttlådor lite här och var... :p ) men en bild på tapeternas mönster kommer iaf, även om färgåtergivningen inte är riktigt rätt. Tapeterna är mer cream-vita i verkligheten.


Idag börjar jag jobba kl 15 så jag ska väl roa mig med något innan jag sticker till jobbet. Tror nästan att jag ska smörja in mig ordentligt med solskydd oh sen gå ut och lägga mig och jäsa lite. :) Har fått hem senaste Stieg Larsson -boken som jag fick låna av pappa så jag är hemskt sugen på att börja med den. Men jag har ju kvar en bit i Selma Lagerlöfs Jerusalem fortfarande och borde nog läsa klart den först. Hmm...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards