En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 29 juni 2007

Av S - 29 juni 2007 10:51

Japp, så är det. Jobbar hela helgen med start ikväll kl 13-20, sen 7-15 imorgon och 14-21 på söndag. *trååååk* Att jobba på en helg känns alltid extra jobbigt och tråkig eftersom de flesta andra är lediga då. Känns iaf bra att jag har lördag kväll ledig och inte börjar förrän senare på söndag så jag behöver ju faktiskt inte ta det lugnt och lägga mig tidigt på lördag.


Igår var jag och Petri riktigt duktiga - vi var ut och sprang! :) 3 km! Inte så mycket kanske ni träningsvana människor säger nu men för oss var det alldeles tillräckligt med tanke på att ingen av oss har motionerat regelbundet på läääänge. Vi hittade ett jättefint elljusspår i Hemlingby här i Gävle, det fanns flera olika sträckor och det var så välskött! Man sprang i skogen men emellanåt kom man fram till små gläntor med välklippt gräsmatta och grillplatser. Jättefint! Innan vi började springa letade vi efter en karta över området och det fanns en liten "brevlåda" uppsatt vid en anslagstavla. I såna lådor brukar det ju ofta ligga kartor så jag skulle öppna oc titta efter men gissa vad jag fick se när jag kikade ner i lådspringan? Jo, ett gäng gapande och pipande pyttesmå fågelungar. :) Vilket ställe att bygga bo på! Vi gick bort en bit ifrån "holken" och vips så dök mamma Talgoxe upp och var snabbt som sjutton ner i lådan till sina ungar. :) Vi ska definitivt ta fler löprundor där framöver så vi får väl se om ungarna har vuxit något då. :)


Idag har jag städat ett par marsvinsburar och duschat, det är så långt jag har kommit idag. Känns extra segt eftersom jag vet att jag måste åka till jobbet om bara 1,5 timme. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på tills dess. Spela lite Age of Mythology kanske... Apropå dataspel så kommer mamma och min moste på besök på måndag och mamma har med sig mitt sims 2-spel. Jippie! Som jag har längtat. :) Har ju sett att det kommit ut en massa prylpaket och expansionpacks till det nu så det ska bli ritkigt kul att ta upp sims-spelandet igen. Klantiga lilla mamma hade dock lyckats bryta sönder en skiva till mitt spel så hon hade skickat min lillebror på att köpa ett nytt. Jaja, så kan det gå. :)


Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards