En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 26 juni 2007

Av S - 26 juni 2007 21:26

Jag har helt plötsligt fått Hoya-ögon! Jag ser hoyor överallt! Hittade två på jobbet (jobbar på ett äldreboende kan tilläggas...) som jag inte kunde motstå att ta sticklingar från, lite diskret sådär i smyg... ;) Den ena tror jag är en sån där compacta, den har nämligen sådär "krulliga" blad och den andra har jag iiiiingen aning om. Är iaf nästan säker på att det faktiskt är en hoya. ;) Moderplatan såg väldigt torr och ledsen ut så jag hoppas att den här tar sig. Någon kunnig med gissning om vad det är för sort? Jag har ju ingen vitmossa hemma tyvärr (har ju läst att dte ska vara bästa sättet att få hoyor att rota sig) så jag satte dem i enbart vatten, är det rätt eller ska de ner i jord? Märks det att jag är heeelt ny på sånt här?? ;)

 


Det blev förresten ingen dammsugning, det hanns inte med så jag får ta det imorrn. Istället blev det en lång dusch med peeling, skrubbning och rejäl insmörjning efteråt. Jag kände mig som en ny människa! :)




Av S - 26 juni 2007 12:26

Jag är fast i Tradera-träsket. :p Nu har jag surfat runt där i, ja jag vet inte hur länge... :p Har lagt bud på några hoyor samt på en mc-hjälm som förmodligen är för liten men det är en jättefin hjälm så det lär inte vara några problem över huvudtaget att sälja den igen (för mycket mer pengar...) om den inte skulle passa. Vi får väl se om jag vinner någon budgivning. :) Spännande det här ju!


Har blivit lite intresserad av begonior också, tycker att de har så läckra blad och blommor. Köpte en samma dag som jag köpte hoyan och den är jätteläcker med sina knallrosa blommor av två olika typer. Har lite aningar om att den kallas gubben och gumman. Kan det stämma tror ni?

 


Måste slita mig från datorn strax och gå och städa Amabelles och Luckys bur, det är den enda som inte hanns med sist. Sen tänkte jag dra fram dammsugaren en runda. Det behövs!

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards