En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg under februari 2011

Av S - 5 februari 2011 13:47

Ojoj, nu är det längesen jag bloggade. Dagarna bara flyter på med jobb (har fått ett tillfälligt jobb februari ut åtminstone) och allt annat som ska hinnas med därefter. Om en vecka är det utställning i Valbo så de senaste dagarna har jag ägnat en del tid åt katalog, bekräftelse mm. Själv ska jag ställa fyra grisar men bara en i ras - resten är pettar! Lite ovanlig fördelning för att vara jag. :-) I ras blir det Teodor och i pet Leanna, Vanilhjärta och Chokladbiskvi.


På kullfronten är det väldigt lugnt just nu. Jag väntar ingen kull alls nu men borde försöka hitta en hane till Quinta som snart ska paras. Funderar på at para henne med Teodor men han är egentligen lite för ung för att gå med hona redan och så hade jag ju tänkt att han skulle få flytta ihop med Umami när som helst. Småkillarna växer och frodas allihop. Vide och Vallmo är fortfarande till salu, ingen har visat intresse för dem ännu trots att de verkligen är helt bedårande. Jag tycker inte riktigt att bilderna som jag tagit hittills gör dem rätta. Jag ska nog försöka filma dem någon dag istället.


Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards