En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg under april 2012

Av S - 27 april 2012 20:24
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av S - 23 april 2012 13:59

Utställningen i lördags gick kanonbra. :-) Vaniljhjärta sopade banan och blev Bästa pet 1 igen! Min duktiga, fina tjej. :-) Hon fick en hink med grönsaker, ett "gnagträd" och så en rosett förstås. Så nu bestämde jag mig för att jag ska försöka åka på SM-utställningen och ställa i petclass på söndagen. Det är den 17 juni så jag kommer antagligen att vara riktigt tjock då men det ska nog gå bra. För Leanna gick det också bra i lördags, hon fick bra poäng och fin kritik men hamnade i en riktig mördarklass konkurrensmässigt sett så hon blev 3/6. Himla trevligt var det att åka på utställning igen, kul med så många nya ansikten också - det var ovanligt många förstagångsutställare nämligen. :-)


Under utställningen så dömde också G upp till petclassdomare samt skrev petclassprovet och det fixade hon galant så nu har Norrort ytterligare en duktig petclassdomare! Stort grattis till dig G!

Av S - 19 april 2012 07:09
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av S - 18 april 2012 17:00
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av S - 17 april 2012 20:13
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av S - 14 april 2012 17:34
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av S - 14 april 2012 17:17

Tycker att det är dags med ett marsvinsinlägg nu bland alla gravidinlägg. :-)


Så här ser det oftast ut när jag städar burarna. Grisarna är då ute på golvet på ett gammalt påslakan med lite olika hus, tunnlar och en kisslåda.


 

Först ut var Crepes och Yalima - ett riktigt radarpar som aldrig tjaffsar det minsta.


Sen var det dags för Musse, Vaniljhjärta och Leanna.


 

Crepes och Yalimas nystädade bur.


 

Buren som Musse, Vaniljhjärta och Leanna bor i.


Nästa helg är det dags för utställning igen och jag är laddad! :-) Påbörjade förberedelserna idag genom att klippa klor och fila tassar. Det är ju inte alltför längesen Leanna och Vaniljhjärta var på utställning sist så det är mest finputs som gäller inför nästa helg.

Av S - 11 april 2012 17:41

Jag vet inte om det är några nygamla bloggläsare som tittat in här på sistone och undrat vad som hänt - alla inlägg är ju lösenordsskyddade! Påminner om att det går bra att maila mig på sophie@luneas.se om man vill kunna läsa bloggen så ger jag ut lösenordet om jag tycker att det är okej (vilket det ju oftast är förstås). :-)

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards