En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg under maj 2011

Av S - 8 maj 2011 17:00

Oj vad marsvinen gillar det här med att grässäsongen har startat! Och Daisy med för den delen... Hon delar gärna på middagen med marsvinen. ;-)


 

Från vänster: Meya, Tosca, Yalima, Calaisa, Crepes.


    

Daisy har anslutit till gänget.


Igår på utställningen fick jag välja två saker från Svealands försäljning som tack för seminariehållandet. Jag valde en necessär med innehåll anpassat efter korthår och en myspåse. Påsen ovanför på bilderna är mycket uppskattad av grisarna men eftersom den saknar något som håller öppningen öppen så faller den ihop och grisarna ligger på den istället för inuti. Men nu hade Svealand vidareutvecklat sin myspåsetillverkning och nu är öppningen uppstadgad så att den inte faller ihop. Tosca tyckte att det var väldans mysigt att kunna ligga inuti påsen!


Av S - 8 maj 2011 11:39

Har precis kommit hem från en löprunda. Är anmäld genom jobbet till vårruset som går av stapeln den 18 maj här i Gävle så jag måste ju försöka få upp någon form av kondition iaf. :-p Jag började förra söndagen och har sen sprungit onsdag, fredag och så idag. Och konstigt nog så gick det helt klart tyngst att springa idag jämfört mot de tidigare gångerna. Men man kan ju visst få bakslag efter några gånger så jag hoppas att det vänder och går lättare nästa gång.


Igår var jag på utställning i Eskilstuna. En riktigt trevlig dag blev det. :-D Jag höll lunchseminarium om satinsjuka som det faktiskt var ganska många med på och jag tror att det var uppskattat. Utställningsmässigt så gick det kanon! Meya fick cert så nu är hon champion. I pet fick Umami fin kritik men hamnade ändå 3/4 i klassen så inget silverkort där men i ras däremot gick det väl så bra som det bara kan gå. Cert, BIRjr och, hör och häpna, BISjr 1! Jag har bara haft en BISjr-etta tidigare och det är Tosca, också self saffron, som knep åt sig det när hon var 4 månader gammal (alltså lika gammal som Umami är nu) men nu var det alltså dags igen! Jag vågade inte hoppas på något i finalen och när Umami blev kissnödig och började studsa runt på plattan så tänkte jag att det var kört. Men han gick och vann alltihop! Mattes duktiga, fina kille! :-D


Idag är det jättefint väder i Gävle, jag ska hoppa in i duschen nu och sen blir dte nog en sväng ner på stan och kanske en fika i det fina vädret. :-) Imorgon drar jag till Malmö igen och blir borta till på onsdag. Hoppas att det är varmt och skönt där!

Av S - 1 maj 2011 21:25

I fredags flyttade Quinta till sitt nya hem hos K här i Gävle, där kommer hon att bo med en annan hona och igår fick jag en rapport om att det gick jättebra. Alltid skönt att höra! :-)


Gårdagen spenderades med helt o-valborgiga saker, vi rensade ur vindsförrådet och tog det bara lugnt sen på kvällen. Idag däremot har vi varit till Ikea i Uppsala en snabbis och sedan ut till mamma och umgåtts, ätit god mat och gott fika eftersom hon fyllde år i torsdags.


Svinkallt är det också och jag är orolig för mina nyinköpta balkongblommor. Hoppas att de tål nollgrader... :-p

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards