En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 26 juni 2007

Hoya-ögon

Av S - 26 juni 2007 21:26

Jag har helt plötsligt fått Hoya-ögon! Jag ser hoyor överallt! Hittade två på jobbet (jobbar på ett äldreboende kan tilläggas...) som jag inte kunde motstå att ta sticklingar från, lite diskret sådär i smyg... ;) Den ena tror jag är en sån där compacta, den har nämligen sådär "krulliga" blad och den andra har jag iiiiingen aning om. Är iaf nästan säker på att det faktiskt är en hoya. ;) Moderplatan såg väldigt torr och ledsen ut så jag hoppas att den här tar sig. Någon kunnig med gissning om vad det är för sort? Jag har ju ingen vitmossa hemma tyvärr (har ju läst att dte ska vara bästa sättet att få hoyor att rota sig) så jag satte dem i enbart vatten, är det rätt eller ska de ner i jord? Märks det att jag är heeelt ny på sånt här?? ;)

 


Det blev förresten ingen dammsugning, det hanns inte med så jag får ta det imorrn. Istället blev det en lång dusch med peeling, skrubbning och rejäl insmörjning efteråt. Jag kände mig som en ny människa! :)




 
 
Ingen bild

Ida

26 juni 2007 23:13

Fota så får jag gissa! Den med krulliga blad är garanterat en compacta iaf, någon annan med så krulliga blad finns inte.

 
Ingen bild

Mamma

28 juni 2007 13:46

Det där är ingen Hoya tror jag, det är en Doftranka. //Mamma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards