En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg under februari 2012

Av S - 29 februari 2012 17:36

...kan man säga att jag har. ;-) Den 26/7 är det beräknat att vi ska bli en till i familjen. Idag var vi på ultraljud och fick se underverket. En livlig krabat som sedan någon vecka tillbaka ger sig tillkänna flera gånger om dagen med puffar och sparkar. Helt fantastiskt!


 

Det är inte bara semlor i den magen... ;-)

Av S - 17 februari 2012 19:26

Just nu i det lilla huset vid bäcken...


Semmelbullar på jäsning

Tacopaj under tillagning

Forsythiakvistar på knoppning i fönstret

P3 på radion

Kelsjuk katt åmandes framför datorn

Fredagkväll


Kan inte bli så mycket bättre!

Av S - 16 februari 2012 16:45

Igår blev det umiddag för mig och P. Lite alla   -dags firande i efterskott eftersom P var borta hela tisdagen. Det blev Church street Sallon, faktiskt längesen vi var där sist och det var väldigt gott. För en gångs skull tog jag inte "Breast of Chicken" utan chicken tortillas. :-) Mums!


Nu har jag anmält till Hållnäs-utställningen den 10 mars, ska bli så kul att åka på utställning igen! Det känns som evigheter sedan sist och jag har abstinens. Det blev Vaniljhjärta och Leanna som ska piffas till, mina enda utställningsbara grisar nu. Vi får väl se hur det går, och det spelar egentligen ingen roll för mest åker jag för att träffa alla trevliga likasinnade människor. :-)



Av S - 12 februari 2012 18:13

Leanna är bättre nu och jag har avslutat öronkuren på henne så nu hoppas jag att hon håller sig frisk framöver. Har planerat att ställa ut henne i Hållnäs i mars men då måste hon förstås hålla sig frisk. Idag var vi ut till A i Järbo och hämtade hö så nu finns det hö för ett bra tag framöver, känns skönt! Och så sugen jag blev på marsvinsuppfödandet när jag fick se alla As grisar och söta bebisar... Men, men, tiden räcker inte ritkigt till just nu så jag får allt nöja mig med mina fem pensionärer (haha... skrev först pensisar men det såg så snuskigt ut ;-) ). Är lite avundsjuk på alla osm varit på utställning i Eskilstuna och Kallhäll i helgen också, känns som om det var evigheter sedan jag var iväg på utställning.


I helgen har vi slappat, målat lite sovrumstak, kollat melodifestivalen, fyndat gammal kaffekvarn och spegel på loppis, haft besök av mamma, Becke och vovve Sally och tvättat bilen. Just nu håller P på och vallar sina skidor, värsta Gunde Svan har han gått och blivit. ;-)


Helgen nöje är annars att koplla på småfåglarna genom köksfönstret (fast det har inte katterna insett, de ser inte så små fåglar utan är mer vana vid skator och fiskmåsar och det är det ont om här ;-) ). Talgoxe, blåmes och pilfink är de vanligaste fåglarna i vår trädgård men idag har vi även sett några Gråsiskor (skitsöta!) och en Entita kalasa på maten vi lägger ut. Livet i hus är härligt! :-)

Av S - 6 februari 2012 16:30

Det blev ett veterinärbesök med Leanna idag. Hon har de senaste dagarna visat tecken på att ha ont i ena örat. Hon ömmar om man petar försiktigt i det och imorse såg jag att hon satt med huvudet jättesnett emellanåt. Ringde veterinären och fick en tid redan kl 10.00 idag. Veterinären kunde inte direkt hitta något mer än att hon hade mycket vax långt ner i örat hon har ont i. Nu fick vi örondroppar som egentligen var ögondroppar utskrivan och ska behandla med det så får vi se om Leanna blir bättre. Min lilla skrutta... Hon var så söt hos veterinären, när undersökningen var klar och hon satt på handduken på undersökningsbordet så började hon slicka mig på handen - "Nu åker vi hem matte!" verkade hon vilja säga. ;-)


Ikväll blir det burrengöring och takmålning. Vi är inne på andra varvet med den "riktiga" färgen nu så snart är det klart! I ett rum... Sen återstår bara golvlister, fönsterfoder, dörrar, pärlspont och resterande tak i hela huset. ;-)

Av S - 3 februari 2012 15:30

Fredag igen! Härligt! :-) I helgen blir det fortsatt målning av sovrumstaket samt ett besök till mamma och Becke på Gräsö där de har stuga. Ikväll blir det nog lugnt, lite god mat ska vi väl få till och sen blir det nog film eller tv-tittande.


Riktigt vinterväder har vi fått i Gävle också! Det har snöat i två dagar nu och det syns! Äntligen (!?) får vi användning för snöskyffeln vi köpte när vi flyttade in i huset. P är glad också för han har nyligen köpt längdskidor så han bara väntar på att spåret ska bli bra. Tur man slipper oroa sig för såna saker. ;-p



Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards