En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 18 maj 2009

Magvänlig kost och jobbargubbar

Av S - 18 maj 2009 08:11

Petri verkar ha klarat sig från magsjukan! Inget har brutit ut ännu och det har gått mer än 48 timmar sedan jag kräktes. Börjar fundera på om det verkligen var en vanlig smittsam magsjuka, eller något annat skumt. Hela lördagen var jag rätt matt och slut i kroppen, hade ont både i ryggen och magen. Igår när jag vaknade kändes det bra igen men efter frukosten smög det sig på igen, en svidande/ömmande känsla i magen. Kan det vara magkatarr som spökar? Tog iaf en Link och la mig och vilade ett tag, sen kändes det bättre igen som tur var. Åt magvänlig mat igår också, det blev kokt torsk med potatis och äggsås. Sååå gott! Såsen blev gudomligt god, men så hade jag också i vispgrädde... Fick ju grädde över sedan det uteblivna styrelsemötet och fikat och det känns ju onödigt att kasta den! ;-)


Idag ska jag iväg till skolan, bara två dagar kvar innan rapporten till vårt stora projekt ska lämnas in så det är lite bråda dagar nu. Vi är visserligen nästan klara men det ska ju finslipas och putsas till så att alla är nöjda med det också.


Idag kommer det också några gubbar (antar jag?) och ska byta ventiler i våra element. De ska bytas i hela huset och de behöver ha tillgång till lägenheten idag och imorgon så de kan ju i princip komma närsomhelst under den tiden. Man skulle flytta bort möbler etc från elementen så det har jag gjort nu på morgonen. Det är ju ett element i marsvinsrummet så jag har fått flytta de två understa burarna i burskåpet och ställt dem på flyttkartonger i andra änden av rummet istället. Så nu ser det riktigt zoo-likt ut och jag undrar vad jobbargubbarna kommer att säga... :-p Känns sådär att de ska banka och ha sig på elementet och skrämma upp marsvinen (obehagligt ljud när man bankar på ett element, gillas inte av marsvin), särskilt när Crepes är högdräktig och ska ha bebisar om en vecka ungefär. Men att flytta på dem känns inte heller som ett alternativ, vi har ju element i alla rum liksom så det hjälper knappast. Jag får hoppas att det går fort och inte låter så mycket.


Idag kommer dessutom en annan jobbargubbe och byter ut fläktmotorn i våran köksfläkt. Den har låtit illa ända sen vi fick den och till slut fick vi nog och ringde en servicefirma. En man var här och kollade den och konstaterade att så ska det verkligen inte låta. Puh! Upprättelse! Och nu hade nya motorn kommit så den ska alltså bytas idag. Sen kommer det förhoppningsvis sluta att låta illa! :-)


I eftermiddag kommer jag och Petri förhoppninsgvis att köpa tapeter till vardagsrummet! Kors i taket!

 
 
Felicia

Felicia

21 maj 2009 16:35

Haha, jag läste "jordgubbar" och förstod ingenting när jag läst klart inlägget ;-)

http://grisenfrideborg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards