En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 5 maj 2009

Av S - 5 maj 2009 19:41

Åh vad jag skulle vilja ha en symaskin! Inte för att jag kan sy i dagsläget men det kan väl inte vara så svårt att lära sig? Och jag tänkte inte göra några avancerade saker till att börja med, sy upp lite gardiner, kanske något kuddfodral osv. Så en väldigt enkel maskin med raksöm och sizksack skulle ju duga gott. Någon som har en som står och skräpar och vill sälja för en billig peng?

Av S - 5 maj 2009 15:17

Crepes är nu dräktig i 7:e veckan och magen börjar bli rejält stor. Bebisarna sparkar och har sig därinne och hon väger 1277g. "Tyvärr" så tror jag att hon får rätt många ungar med tanke på hur stor hon är redan.


 


Och så en bild på I-pojkarna. :-) Ilias är ju tingad med Isaiah är fortfarande till salu. Fler bilder på honom kan mailas om så önskas.

 

Av S - 5 maj 2009 06:46

Klockan är inte mycket just nu. Och jag är vaken. Och bloggar dessutom! Har tvättid... Egentligen var inte tvättbehovet jättestort från min sida men sambon ska iväg på nåt jobbjippo ons-fre och behövde ha lite kläder tvättade, så vad gör man inte för sin älskade. Det är kärlek det. ;-p


Med lille Jonah är det inte bra. :-/ Bactrimet har inte verkat ännu och han andas tungt och klickar för varje andetag. :-( Jag har gett andra dosen bactrim nu på morgonen och hoppas på det bästa. Flyttade ut honom från Calaisa och Madeira eftersom de jagade iväg honom ibland, inget allvarligt men i hans tillstånd tyckte jag att han behövde lugn och ro. Så nu sitter han i en liten transportbur med värmedyna under. Om det är ett smart drag att låta honom sitta ensam vet jag inte men det kändes som det vettigaste alternativet iaf. :-/ Så fort han verkar piggare och andas lättare ska han få kompisar igen. 

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards