En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 30 maj 2009

Av S - 30 maj 2009 08:05

Uppe tidigt en lördagmorgon... Tänkte vara effektiv och försöka skriva klart rapporten nu på förmiddagen så att vi kan göra något kul sen. När den här rapporten är klar har jag "bara" tentaplugg kvar och dte kan jga ju faktiskt göra ute på en filt i solen också, även om det kanske inte blir lika effektivt pluggande. Igår gick jag upp 7.30 och satt med projektet heeeeela dagen fram till 20.00 med undantag för en snabb utflykt till affären och glasmästaren (hämtade plexiglaset som ska användas till mitt burbygge!). Nu tippar jag att jag har ca två timmar kvar på rapporten och så det borde jag alltså lätt hinna klart med innan lunch idag.


Stackars Crepes har fullt upp med sina bebisar. Mjölkproduktionen är i full gång och det t.o.m droppar mjölk från tuttarna på henne ibland när jag lyfter upp henne. Det sitter en bebis vid varje tutte nästan precis hela tiden och de har börjat gå upp fint i vikt nu. Mutar Crepes med extra gott emellanåt och hon får massor av mat när det är matdags, igår fick hon även kligröt som hon kastade sig över. Bebisarna äter som tur är även grönsaker och smakar på kraftfoder och hö så Crepes får lite avlastning emellanåt iaf. Burkompisen Musse är mycket nöjd och belåten över den lyxbehandling som råder just nu. Han är förresten en mycket stor och stadig kille nu, väger 1230 g, vilket är nästan hela 300 g mer än vad han vägde när han kom hit för snart 3 månader sedan bara. Oupps! ;-p

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards