En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 6 maj 2009

Av S - 6 maj 2009 17:53

Jag har gjort det igen. :-) Lyckats med en "handparning". Calaisa skulle ju sättas med Lucky Me var det tänkt men nyss upptäckte jag hur calaisa gick och kurrade på Madeira. Lyfte upp henne och jodå, mycket riktigt var hon högbrunstig. Så nu springer hon och Lucky Me lösa på golvet... Det gick så hett till att jag kände mig tvungen att gå därifrån... ;-)


Joggingrundan är avklarad och det känns skönt! Känner mig riktigt duktig och hälsosam. :-) Sen att det ramlade ner lite lösgodis i en påse när jag var på affären efteråt det är en hemlig sak... ;-)

Av S - 6 maj 2009 12:27

Idag känner jag för att vara nyttig! Ska precis äta havregrynsgröt till lunch, sen iväg till skolan och sen tänkte jag åka direkt till Hemlingby och springa 3 km-slingan. Jag är ju inget stort fan av träning annars men idag kände jag faktiskt för att röra på mig och då är det lika bra att passa på. :-) Så kanske man kan unna sig något gott ikväll. Hrm...

Av S - 6 maj 2009 08:34

Så var man gräsänka i två dygn då. Petri är iväg med jobbet på något teambuilding-mötes-jippo.


Ska snart ge mig ner till affären och köpa tandkräm och bröd till frukosten. Det gjorde vi förresten is öndags - gick ner till affären och köpte nygräddade baguetter och färkpressad juice, sen blev det en riktig lyxfrukost med lite kokt ägg, gott bröd och pålägg, te, juice. :-) Det är en av fördelarna med att bo på Söder i Gävle - nära till mataffärer och en massa mysiga restauranger. Även om vi i söndags konstaterade att Söder har lite wannabe-Stockholm-varning.


Nåja, vi trivs iaf riktigt bra här! Och det är väl huvudsaken. :-)

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards