En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 26 maj 2009

Av S - 26 maj 2009 16:40

Har inte kommit på några namn ännu men så här se de iaf ut den lilla skaran. :-)


 

Av S - 26 maj 2009 08:33

Så här ser hela gänget ut, rentvättade och ompysslade av duktiga mamma Crepes. :-)


  • Hona, nonself saffron/beige (går det?? Hon ser så bruntonad ut tycker jag, passar inte riktigt in på lilac i mina ögon), 83 g. Superläcker hona med delat ansikte i saffron och den andra färgen, vad det nu är, stooora blaffiga öron. :-)
  • Hona, crested saffron dalmatiner, 87 g. Har bara lite saffron i ansiktet, i övrigt ser hon vit ut.
  • Hane, crested buff dalmatiner, 96 g. Stor maffig hane med jättesöt teckning i ansiktet, lite "kajal" och fläckar på öronen. :-)
  • Hane, nonself buffagouti dalmatiner, 67 g. Toksöt i typen och med bläs och allt, är lite osäker på färgen, tycker nästan den ser goldenagouti ut men det går väl inte med de föräldrarna?
  • Hane, crested lemon, 63 g. Jättefin hane i läcker färg, är lite osäker på om han verkligen är lemon och inte någon argentevariant.


Bilder kommer senare, måste bege mig till skolan nu.

Av S - 26 maj 2009 05:35

Jajamän, jag är uppe NU! Klockan visar på 05:35... Vaknade strax efter 5 och hörde ett misstänkt ljud - en bebis som pep! När jag tittade in till Crepes hade hon redan fött klart. Sex bebisar varav en tyvärr var död. De övriga fem ser stora och pigga ut och är jätteläckra i färger och teckningar! Ska inte ge mig på någon gissning innan de är helt torra men en ser iaf ut att vara saffron/lilac eller något sådant - skithäftig!


Mamma crepes har alltså klarat hela förlossningen själv med barvur, duktig tjej! Fattar dock inte hur hon gjorde för att dra fram de första ungarna med den bjässemagen i vägen...


Nu borde jag alltså ha gått och lagt mig igen men det gick inte, fick nog en liten adrenalinkick så nu är jag pigg som en lärka. :-) Får surfa lite så kanske jag tröttnar till... Bilder kommer så småningom!

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards