En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 26 maj 2009

Bebisskaran

Av S - 26 maj 2009 08:33

Så här ser hela gänget ut, rentvättade och ompysslade av duktiga mamma Crepes. :-)


  • Hona, nonself saffron/beige (går det?? Hon ser så bruntonad ut tycker jag, passar inte riktigt in på lilac i mina ögon), 83 g. Superläcker hona med delat ansikte i saffron och den andra färgen, vad det nu är, stooora blaffiga öron. :-)
  • Hona, crested saffron dalmatiner, 87 g. Har bara lite saffron i ansiktet, i övrigt ser hon vit ut.
  • Hane, crested buff dalmatiner, 96 g. Stor maffig hane med jättesöt teckning i ansiktet, lite "kajal" och fläckar på öronen. :-)
  • Hane, nonself buffagouti dalmatiner, 67 g. Toksöt i typen och med bläs och allt, är lite osäker på färgen, tycker nästan den ser goldenagouti ut men det går väl inte med de föräldrarna?
  • Hane, crested lemon, 63 g. Jättefin hane i läcker färg, är lite osäker på om han verkligen är lemon och inte någon argentevariant.


Bilder kommer senare, måste bege mig till skolan nu.

 
 
Felicia & de nio sockergrynen

Felicia & de nio sockergrynen

26 maj 2009 09:29

Späääännande med bilder sen! ;-)
Duktiga duktiga Crepes!

http://grisenfrideborg.bloggagratis.se

 
Karin F

Karin F

26 maj 2009 09:41

Grattis! Vilken spännande skara!

http://myosotis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Js

26 maj 2009 14:52

ÄNTLIGEN...gud så härligt,,,superduktiga crepes!stor medalj till henne!!Och massa mumsigt grönt å tugga på.låter som uberspännade färger å allting...STORT GRATTIS!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards