En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 29 april 2010

Full fart

Av S - 29 april 2010 22:36

Idag har jag varit väldigt företagsam tycker jag. Startade dagen med att duscha, städa tre burar, sedan packa in gammalt spån och mig själv i bilen, iväg till skolan för att arbeta med exjobbet hela dagen, vidare till återvinningen och slänga spånet, sedan till affären och handla, hem igen och baka tre långpannor med tårtbottnar, ta emot Ankis marsvin som jag ska ta med och ställa åt henne på utställningen på lördag, upp på vinden och hämta ner burar til dem samt göra iordning burarna, laga mat, trimma mina två marsvin som ska med på utställningen, bada tidigare nämnda marsvin + lille Piripiri, mata alla marsvinen, göra iordning tårtan så att den bara är att dekorera imorgon och nu sitter jag här. Puh! Känns iaf bra att ha varit produktiv idag.   


Imorgon ska jag kliva upp lite tidigare än vanligt för att kunna åka från skolan tidigare imorgon eftermiddag så att jag hinner göra iordning mig och tårtan lagom tills Petri kommer hem från jobbet så att vi kan dra iväg till uppsala på kalas så fort som möjligt. Hej och hå! :-)


Just det! Jag satte ihop Gizelle och Nonne idag, Nonne lyckades ju inte med Tosca så vi får se om han kan göra Gizelle dräktig...

 
 
Felicia

Felicia

30 april 2010 22:55

Vad du har stått i, riktigt duktigt! :-)

Lycka till på utställningen imorgon, vi håller tummarna.

http://grisenfrideborg.bloggagratis.se

 
Felicia

Felicia

3 maj 2010 22:02

Hur gick det på utställningen? :-)

Sv: Härligt! Jag längtar sååå efter henne nu, sitter och kollar på bilderna på mejlen varje kväll, haha. Har fått en liten bild på henne av Elsa med.

http://grisenfrideborg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards