En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 17 april 2010

Av S - 17 april 2010 17:11

Idag har jag varit ner på stan och shoppat lite. Blev ett par legging (50 % rabatt!), en tunika och en klänning på HM. Sen slog jag till på en bok också, Hanteringen av odöda av John Ajvide Lindqvist. Köpte den på Bokus och hjälp vad dyrt det är med pocketböcker i bokhandlar nuförtiden!? 69:- kostade den i affären och jag hittade den sen för 40:- på adlibris.se så jag antar att jag blev lite blåst. :-p Jag brukar oftast köpa böcker på nätet för det är ju oftast mycket billigare men nu ville jag ha en bok redan idag så då fick det bli ett dyrare pris. Jag har tidigare läst "Låt den rätte komma in" och "Pappersväggar" och gillade båda jättemycket och det lilla jag har hunnit läsa av "Hanteringen av odöda" är också mycket bra så nu tänkte jag ta och klicka hem den senaste boken från samma författare - "Människohamn".


Jag är lite av en periodare vad gäller böcker. När jag väl börjar läsa en bra bok så är jag fast och kan nästan inte lägga boken ifrån mig men sen när den är utläst så kan det gå veckor utan att jag orkar ta upp en ny bok. Dagens inköpta bok kommer nog att gå åt i en rasande takt har jag en känsla av, och det är ju alltid ett bra betyg. :-)


Petri sitter nu på tåget från Hamburg till Köpenhamn så hittills går allt enligt planerna. :-) Fick rapport om att det rådde tysk lynchstämning på tåget och att han satt på golvet... Det är väl många trötta och stressade människor som bara vill hem antar jag. Nu hoppas vi bara på att tåget kommer fram i tid så att de kan ta pendeln över till Malmö och checka in på hotellet ikväll. Sen bär det av norrut med buss imorgon förmiddag.

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards