En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 19 april 2010

Av S - 19 april 2010 18:17

Här kommer en liten bildkavalkad på morgonens kull! :-)


  Self saffronhanen blev lite trött efter ett tag och var tvungen att vila sig. ;-)



  Self saffronhanen i  profil.



Jag är liten men tuff! säger crestade buffhonan.


  Profilbild på buffhonan.


  Och en till...


  Cooling! Crestade saffronargentehanen.  


 

Så läckert med crestens färgskiftningar på argente!


  I profil.


  De här bebisarna är ovanligt livliga, särskilt buffhonan är sjövild! Så det här var den bästa gruppbilden jag kunde få till.


  "Du får ursäkta oss matte men nu måste vi faktiskt tvätta oss!"

Av S - 19 april 2010 08:25

Imorse kl 5.30 när jag vaknade och behövde gå på toa tittade jag till Leanna och mycket riktigt - hon har då precis fött fram den tredje och sista bebisen. De var fortfarande alldeles blöta allihop. :-) Nu när jag gick upp nyss så sitter de där alla tre, alldeles torra och renputsade och de diar till och med! Vilken supermorsa Leanna är!


Så, vad blev det då? Ja, typmässigt så blev de verkligen precis som jag hade hoppats på. Så sockersöta med mammas typ allihop. :-) Färgmässigt blev det kanske inte riktigt som jag hoppats men vad gör det när de är så supersöta och pigga och friska. :-) Det blev alltså en:

  • crested saffronargentehane på 96 gram, han är stor och knubbig och vansinnigt söt! Han har ett öronveck.
  • crested buffhona, 83 gram, supersöt hona med stoooora, mörka ögon - som Leannas fast mörka! Hon har rätt mycket vitt i cresten och ett öronveck.
  • self saffronhane, 90 gram, jättesöt hane men den som är minst typad i kullen (men så är de andra två helt galet söta i typen också). Han har några enstaka vita strån i nacken och inga öronveck.

Bilder kommer senare, nu måste jag bege mig till ett möte på företaget där jag gör exjobb.


Och just det - Petri är hemma igen och husfriden återställd! :-D

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards