En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 19 april 2010

Nu är de här!

Av S - 19 april 2010 08:25

Imorse kl 5.30 när jag vaknade och behövde gå på toa tittade jag till Leanna och mycket riktigt - hon har då precis fött fram den tredje och sista bebisen. De var fortfarande alldeles blöta allihop. :-) Nu när jag gick upp nyss så sitter de där alla tre, alldeles torra och renputsade och de diar till och med! Vilken supermorsa Leanna är!


Så, vad blev det då? Ja, typmässigt så blev de verkligen precis som jag hade hoppats på. Så sockersöta med mammas typ allihop. :-) Färgmässigt blev det kanske inte riktigt som jag hoppats men vad gör det när de är så supersöta och pigga och friska. :-) Det blev alltså en:

  • crested saffronargentehane på 96 gram, han är stor och knubbig och vansinnigt söt! Han har ett öronveck.
  • crested buffhona, 83 gram, supersöt hona med stoooora, mörka ögon - som Leannas fast mörka! Hon har rätt mycket vitt i cresten och ett öronveck.
  • self saffronhane, 90 gram, jättesöt hane men den som är minst typad i kullen (men så är de andra två helt galet söta i typen också). Han har några enstaka vita strån i nacken och inga öronveck.

Bilder kommer senare, nu måste jag bege mig till ett möte på företaget där jag gör exjobb.


Och just det - Petri är hemma igen och husfriden återställd! :-D

 
 
Linnea

Linnea

19 april 2010 10:12

ÅHH!! På min födelsedag vilket sammanträffande 8D

http://strawberismarsvin.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

mamma

19 april 2010 17:39

Grattis till de små!! Imorse låg en liten dunboll död =( Jag kände det på mig igår, att den inte skulle orka. Idag när jag kom hem från mötet satt det en ny dunis i äggkläckaren!! :) Han var torr och frisk och tittade förvånat på mig när jag började jollra. Det är fortfarande ägg med liten spricka i så vi fortsätter att ha kläckaren igång.

 
Hanna

Hanna

19 april 2010 17:41

Grattis igen, ska bli kul att se bilder :)

http://raggsocka.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards