En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 18 april 2010

Av S - 18 april 2010 19:28

Om drygt en timme är Petri hemma efter en lååång resa med tåg och buss. Ska bli skönt att få hem honom så att jag kan koncentrera mig på skolarbete och annat. Det är svårt att göra det när ens käresta är ute på ofrivilligt äventyr. ;-p


Leanna är nu inne på dygn 67 men inga bebisar syns ännu till. Hon är i princip helt öppen nu både i bakre och främre fogen så bebisarna kommer nog imorgon tror jag. Ska bli så himla spännande att se vad som döljer sig i den där spända magen! :-)


Och grattis till mamma som har blivit vaktel-mamma idag. Sist jag pratade med henne hade två vaktelkycklingar kläckts och en tredje var på gång att picka sig ut. De har sammanlagt 13 ägg men det återstår väl att se om det blir något av allihop. De är verkligen pyyyyttesmå, typ som en tumme i storlek och väger bara ca 12 gram!

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards