En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 20 maj 2009

Av S - 20 maj 2009 19:37

Nu har Isaiah flyttat. Lycka till lillkillen! Jag hoppas att han ska trivas hos sin nya familj, han är en liten speciell gris så jag tror att han kan bli en stor personlighet som vuxen. Han visar många tecken på att kunna bli en sån där riktigt tam mysfarbror som inte är rädd för något. :-)


Petri håller på med maten, det blir wokad kyckling med paprika, champinjoner, lök och cashewnötter ikväll, "fredagen" till ära. ;-) Petri är ledig resten av veckan nu så jag hoppas att det blir fint väder även imorgon så att vi kan njuta av det på något trevligt sätt. :-) På lördag ska vi på släktkalas i Uppsala hemma hos min kusin, det ska bli himla kul att träffa alla mostrar + morbror och kusiner, sysslingar mm. Tror inte att Petri tycker att det ska bli lika roligt men vafan, lite får man offra i ett förhållande. :-) Jag har ju varit på två bröllop där jag knappt har känt en kotte.

Av S - 20 maj 2009 09:13

Idag flyttar Isaiah till en trevlig familj där han kommer att bo med en nästan jämnårig hane. Det känns faktiskt lite sorgligt för han har kommit att bli en riktig favorit här hemma, han är verkligen en frisk fläkt och har så mycket bus på gång hela tiden. Dessutom är han ganksa orädd av sig och väldigt mysig. :-) Men han kommer säkert att få det jättebra i sin nya familj, där han kommer att bli mycket pysslad med.


Crepes är inne på sitt 63:e dräktighetsdygn nu så snart är det dags. Hon är stooor, vägde 1420 g igår och magen är riktigt spänd och tung. Hon är öppen ett finger ungefär så kroppen börjar göra sig redo. Samtidigt som jag väntar på Crepes så väntar jag på min kompis Malin som ska föda en människobebis när som helst. :-) Egentligen skulle den ha kommit igår. Jag är sååå nyfiken på vad det är för en filur som gömmer sig därinne och jag misstänker att Malin och hennes sambo är minst lika nyfikna. ;-) Håller tummarna för att allting går bra!


Nu ska jag strax bege mig till skolan...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards