En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 4 maj 2009

Av S - 4 maj 2009 19:33

Jodå, bilen gick igenom besiktningen fast vi måste fixa till en liten struntsak. Inget som vi behöver komma tillbaka med iaf och det är ju skönt. Och nejdå, det var inte så farligt att köra in, det var ingen ramp utan bara galler i golvet så det löste sig det med. :-)


Här hemma har livet sin gilla gång. Småpojkarna har fått flytta in till Kokostopp och lille Jonah har fått flytta ut igen. :-( Han är dålig, har förmodligen lunginflammation och jag upptäckte det idag. Har tyckt att han är så liten jämfört med de andra killarna och när jag vägde honom idag hade han t.o.m minskat i vikt sedan igår. Inte alls bra! Upptäckte att det klickade litegrann när han andades och nu är dte ännu värre. Bara sedan tidigare idag tycker jag att han andas mycket tyngre, bröstkorgen och magen häver sig upp och ner jättetydligt. Stackars liten. :-( Jag satte in bactrim direkt så jag hoppas att det hjälper innan det är för sent! Nu bor han med mamma Calaisa och tant Madeira igen, där är det lite lugnare än hos buspojkarna som popcornstudsar mest hela dagarna. Lille Jonah kurrade inte ens på honorna när jag satte in honom och då är det illa... Hoppas bara att han klarar sig! Ska mata honom med lite proviva nu för magens skull.


Lille Ilias är tingad nu och flyttar till ett kanonbra hem i helgen. Kvar till salu är då bara Isaiah (och Jonah så småningom då om han blir bra igen) och han följer med till Sorunda på lördag för beskådning om någon är nyfiken. Han har visat sig ha ett pälsriktningsfel i form av en ridge, väldigt sött men förstås inte önskvärt i ras. Men pga sina korta öron gör det egentligen inte så mycket, nu blev han bara ännu sötare med sin lilla ås på ryggen. :-)


På grund vissa omständigheter så kommer inte Nonne hem till helgen som planerat och jag måste klura ut en plan B till Calaisa som jag hade tänkt sätta med honom. Jag har ju bara två avelshanar nu och bara Lucky Me finns alltså hemma så det får väl bli honom åt både Gizelle och Calaisa efter lördagens utställning. Då kommer Madeira att bli ensam (så när som på lille Jonah då om han går kvar då) om Calaisa flyttar så min tanke är att tutta ihop henne med Mirra. De två skulle passa himla bra ihop, båda är för tjocka och behöver bantas så det skulle ju passa utmärkt. Bättre det än att Mirra bor med Elodie och lilla Jolantha som behöver äta upp sig.Vi får väl se om damerna gillar min idé lika bra som jag gör. ;-)


Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards