En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 26 maj 2009

Status: bebisar!

Av S - 26 maj 2009 05:35

Jajamän, jag är uppe NU! Klockan visar på 05:35... Vaknade strax efter 5 och hörde ett misstänkt ljud - en bebis som pep! När jag tittade in till Crepes hade hon redan fött klart. Sex bebisar varav en tyvärr var död. De övriga fem ser stora och pigga ut och är jätteläckra i färger och teckningar! Ska inte ge mig på någon gissning innan de är helt torra men en ser iaf ut att vara saffron/lilac eller något sådant - skithäftig!


Mamma crepes har alltså klarat hela förlossningen själv med barvur, duktig tjej! Fattar dock inte hur hon gjorde för att dra fram de första ungarna med den bjässemagen i vägen...


Nu borde jag alltså ha gått och lagt mig igen men det gick inte, fick nog en liten adrenalinkick så nu är jag pigg som en lärka. :-) Får surfa lite så kanske jag tröttnar till... Bilder kommer så småningom!

 
 
Louise

Louise

26 maj 2009 05:52

Åh, jag är inte ensam om att vara vaken såhär tidigt idag alltså ;) Kul! Själv vaknade jag klockan fyra.

Grattis till bebisarna! Tråkigt att en var dödfödd. Men jag väntar med spänning på att få se bilder på de övriga. :)

http://creation.bloggagratis.se

 
Ewa

Ewa

26 maj 2009 10:31

GRATTIS!! :-)

http://fundringar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards