En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 18 maj 2009

Kaffe = migrän?

Av S - 18 maj 2009 08:25

Igår kom jag på ett samband som kanske kan förklara min migrän. Jag hoppas iaf det! Jag har ju inte druckit kaffe i så många år, jag började dricka det mer regelbundet ungefär när jag träffade Petri dvs för knappt tre år sedan och i ungefär två år har den här migräncirkusen hållt på. Jag har ju inbillat mig (och hört från andra) att kaffe kan hjälpa mot huvudvärk så det har jag kört på - druckit kaffe när jag har känt att det har varit på gång. Ibland har det hjälpt men oftast inte faktiskt, inte när det sedan har blivit en riktig migränattack iaf. Kaffe kanske hjälpe rmot vanlig huvudvärk men inte migrän? Häromdagen skumläste jag en artikel om migrän i någon tidnig i affären och där stod en del vanliga utlösningsfaktorer för migrän och där nämndes bl.a kaffe. Tänk om det är så att jag får migrän av kaffet!? Nu ska jag hålla mig helt ifrån kaffe framöver och se om det gör någon skillnad på antalet migränanfall.



 
 
Gisela

Gisela

18 maj 2009 11:31

Jag har ju också migränskalle och jag tror din teori stämmer. Jag dricker mindre kaffe nu än för några år sedan och har mindre migrän än jag hade då. Sen MÅSTE jag äta ordentlig lunch, ALDRIG somna hungrig och ALLTID dricka mycket vatten. Följer jag det klarar jag mig okej men helst ska jag inte stressa heller...det är svårare.

http://svinkonst

 
Ewa

Ewa

18 maj 2009 13:42

Gå över till te, vettja!

http://fundringar

 
Ronja

Ronja

21 maj 2009 18:42

Kaffe är uttorkande och kan därför bidra till migrän och även vanlig huvudvärk, så ska man dricka kaffe måste man dricka mer vatten än normalt för att minska risken för huvudvärk och migrän(te är jätte bra!);) jag har därimot problemet att jag får hemsk huvudvärk om jag inte dricker kaffe minst 1gång/dag.. vadå beroende:P

http://www.lightsmarsvin.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards