En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 13 januari 2008

Av S - 13 januari 2008 21:56

Nu har jag härmat en massa andra och lagt upp en omröstning. Är ju så nyfiken på vilka ni är som läser min blogg - ni är ändå runt 100 stycken om dagen!

Av S - 13 januari 2008 21:47

Jaha ja, jag gillar inte alls såna här listor och tjaffs men när nu Jennifer (KizBaz)var så snäll och valde ut just lilla mig så känner jag mig tvingad att svara. ;) Hoppas att ni som jag själv utmanar känner er lika tvingade! Mohahaha!


Här är reglerna:

Länka till den som utmanat dig.

Berätta 7 sanningar om dig själv.

Berätta 7  lögner om dig själv

Utmana 4 personer i slutet av ditt inlägg.

Lämna ett meddelande till dom fyra du utmanar.

*Länk till den som utmanat mig

http://kizbaz.bloggagratis.se/  -Jennifer

* 7 sanningar

1 Jag skulle ha svårt att leva utan djur

2 Jag gillar inte alls oliver

3 Jag sjunger ofta och gärna när ingen hör mig

4 Jag färgar håret

5 Det händer att jag inte duschar varje dag

6 Jag är superduperkär ;)

7 Jag är en jävel på att baka bullar

*7 lögner

1 Jag skolkade hela gymnasiet igenom

2 Jag älskar att vara ensam

3 Jag skulle inte vilja bli rik

4 Jag har aldrig borstat håret

5 Jag lider av marsvinsfobi

6 Jag tycker att inredning är urtråkigt och onödigt

7 Jag cyklar till skolan på en enhjuling varje dag 

*Utmana 4 personer

Jag utmanar Johanna (Beatniks), Malin (wilmapalmen), Ewa (fundringar) och Ida (idefix).

*Meddelande till dem jag utmanar

Gör mig inte besviken nu hörrni! ;p


 Sådärja. 


Av S - 13 januari 2008 09:38

Gårdagens släktkalas var mycket trevligt. :) Massa folk, mat, prat och skratt. Sötast för dagen var yngsta släktingen, sysslingbarnet Zelda 9 månader, som helt obekymrat vandrade runt från famn till famn och var lika glad hela tiden och kramades med alla. :)


Kl 21.19 tog jag upptåget hem till två glada trissetrasser och ett gäng marsvin som var alldeles utsvulta (av deras skrik att döma). Yalima äter fortfarande bra men jag är noga med att pyttsa dit lite godsaker nu och då för att hålla igång henne. Magen är ganska spänd och stor nu och jag tror på kanske 2 eller 3 ungar. Quillas tass ser bättre ut, nu håller hon den inte uppdragen hela tiden utan använder den litegrann. Men svullnaden över fotleden är fortfarande kvar. Jag tror iaf att det rör sig om en stukning som förhoppningsvis borde läka av sig själv.


Och så har lille Öivind äntligen blivit tingad och flyttar på lördag, jag hoppas att det kommer att fungera bra med hans nya burkompis Alfons. :)  Just nu sitter Öivind ensam sedan alla hans lekkamrater flyttade hemifrån i Sollentuna och Åssian flyttade in hos Quilla, så det är lite synd om lillkillen men nu får han alltså en ny kompis snart. :)


Nu ska jag städa några burar och sen bege mig ner på stan en runda och till gymmet. Skulle behöva köpa en ny kalender, får se om jag hittar någon på stan.

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards