En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 18 januari 2008

Av S - 18 januari 2008 17:36

Imorse fick jag lite hopp när Yalima faktiskt gick fram till matskålen när jag hällde upp kraftfoder. Mutade med massa godsaker men det var inte mycket hon åt. Förväntade mig det värsta när jag kom hem från skolan efter kl 16 men hon levde iaf. Hon ser fortfarande risig ut men har iaf ätit lite persilja, lite broccoli och en liten bit melon. Imorse tvingade jag i henne fortimel men hon tycker verkligen inte om det och jag känner mig så elak som tvingar i henne och stressar upp henne. Känns som om det kanske skadar mer än det gör nytta. :/ Uppenbarligen avskyr hon det och det är inte det lättaste att få i henne det fråns prutan. hon vevar med huvudet och vill knappt svälja. Ska göra ett försök igen nu men jag känner mig verkligen så elak. Trots att hon ser så ruggig ut och verkar må så dåligt så bryr hon sig om bebisarna, hon sitter med dem under sig och putsar på dem emellanåt. Alla lever ännu men jag har inte sett om de diar, och jag tänker inte göra något försök att få dem att dia förrän jag ser åt vilken håll det går åt med Yalima. Än så länge klarar de sig ju på sina reserver. Har satt hö i en burk med vatten och tänkte muta Yalima med när det har blivit uppblött, jag vet att det har varit populärt tidigare när jag har haft honor som mått dåligt och inte har velat äta.


Fortsätt håll tummarna är ni snälla! 

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards