En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 30 januari 2008

Av S - 30 januari 2008 14:29

...tavlan. :) Tyget heter Iso Satakieli  och är från Marimekko. Visst är den snygg!

Av S - 30 januari 2008 14:28

Här är lilla Bedelia, Quillas och numer avlidne Melchiors dotter. Hon är min blivande utställningsstjärna och det känns riktigt lyxigt att numer ha hela TVÅ crestade saffronhonor (Bedelia och Yalima) i stallet. :)


 

Av S - 30 januari 2008 14:27

Dräktiga Betty Sue visar upp sitt söta tryne. :) Bilden är lite suddig men jag tycker ändå att den blev bra så den får komma med. :)

Av S - 30 januari 2008 14:24

Sötnosen Pannacotta har hunnit bli hela 4 månader nu och är gudomligt söt liksom resten av sin familj. :) Både mamma Ellen och pappa Blazé är riktiga godingar och storasyster Betty likaså.



Av S - 30 januari 2008 13:21

Oj vad längesen det var jag skrev här... Bloggen hinns helt enkelt inte riktigt med när det är träning, plugg, djur och socialt umgänge som gäller.


Idag har det snöat massor i Gävle men tyvärr verkar det blir varmare nu så allt smälter nog ner på en gång. Trist för det är så fint när det är alldeles vitt och fluffigt ute!


Har gått i skolan på förmiddagen idag bara, vi har bara heldagar på måndagar och torsdagar, de andra dagarna är antingen bara förmiddagar ett par timmar eller också helt lediga. Det känns lite slappt måste jag erkänna även om jag försöker plugga även hemma. Idag tänkte jag plugga matte tills Petri kommer hem, imorgon är det ett litet test som kan ge bonuspoäng på den kommande tentan så jag tänkte försöka mig på att fixa det.


Kissarna har börjat löpa... Inte roligt på nätterna kan jag lova! Att de kan få fram såna ljud är helt obegripligt! Och de verkar förvånade själva också. Efter ett riktigt djupt monstervrål så är det som att de tittar sig förvirrat omkring och undrar vad det var som lät. ;) Vi visste ju förstås att de skulle börja löpa förr eller senare och hade tänkt kastrera dem innan men nu hann vi alltså inte det. Tid är iaf bokad till på tisdag och idag hämtade jag ut piller för att avbryta löpet. Var lite nervös över att ge tabletten men det gick hur bra som helst. Inbakad i smör och nedstoppad i halsen slank den ner hur lätt som helst. :) Hoppas att de gör det i fortsättningen också...


Alla grisar mår bra och nu är det Betty som är nästa hona ut att föda, det är dock ett tag kvar, minst 2 veckor, men Betty är stoor! Väger över 1300g redan... Hoppas bara att allt går bra den här gången!


Helgen som var fick vi äntligen upp det fina tyget som vi fick i julklapp av Petris familj. Vi spände upp det på en 140*120 cm cellplast (frigolit i mina ögon) och det blev riktigt snyggt! Men gardinerna som vi hade passade inte riktigt längre så idag var jag och köpte nya, enfärgade gröna, på Hemtex, de har 50% rabatt på allt nu. :)


Har fotat en hel del, både marsvin och annat och tänkte lägga in det i ett inlägg strax, så håll utkik! :)

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards