En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 13 januari 2008

Släkten är bäst!

Av S - 13 januari 2008 09:38

Gårdagens släktkalas var mycket trevligt. :) Massa folk, mat, prat och skratt. Sötast för dagen var yngsta släktingen, sysslingbarnet Zelda 9 månader, som helt obekymrat vandrade runt från famn till famn och var lika glad hela tiden och kramades med alla. :)


Kl 21.19 tog jag upptåget hem till två glada trissetrasser och ett gäng marsvin som var alldeles utsvulta (av deras skrik att döma). Yalima äter fortfarande bra men jag är noga med att pyttsa dit lite godsaker nu och då för att hålla igång henne. Magen är ganska spänd och stor nu och jag tror på kanske 2 eller 3 ungar. Quillas tass ser bättre ut, nu håller hon den inte uppdragen hela tiden utan använder den litegrann. Men svullnaden över fotleden är fortfarande kvar. Jag tror iaf att det rör sig om en stukning som förhoppningsvis borde läka av sig själv.


Och så har lille Öivind äntligen blivit tingad och flyttar på lördag, jag hoppas att det kommer att fungera bra med hans nya burkompis Alfons. :)  Just nu sitter Öivind ensam sedan alla hans lekkamrater flyttade hemifrån i Sollentuna och Åssian flyttade in hos Quilla, så det är lite synd om lillkillen men nu får han alltså en ny kompis snart. :)


Nu ska jag städa några burar och sen bege mig ner på stan en runda och till gymmet. Skulle behöva köpa en ny kalender, får se om jag hittar någon på stan.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards