En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 27 augusti 2007

Av S - 27 augusti 2007 21:41

Äntligen så fick Madeira sin kull. Två stora pojkar varav en tyvärr var död. Var hemma men höll inte koll hela tiden så när jag kom in i marsvinsrummet var det hela redan klart, vet inte om den ena pojken dog vid förlossningen eller om han var död redan innan men han var iaf helt rentvättad. Madeira är en utomordentlig mamma som vanligt som putsar duktigt på sin son och håller sig i närheten hela tiden. Pappa Melchior som går kvar i buren verkar lite förskräckt över nytillskottet men kurrar lite förstrött emellanåt.


Sen var det det här med namn... Vet inte om jag ska fortsätta på Å, Ä, Ö eller om jag ska börja om på A igen. Men det lutar nog åt att jag fortsätter med svenska alfabetet. Några namnförslag på Å?



Av S - 27 augusti 2007 14:09

Helgens kräftfiske blev succé! Massor med kräftor och sååå gott! Men vi är aningens slitna idag. Det blev inte mycket till sömn varken fre-lör eller lör-sön, i all fall inte tillräckligt för att man ska känna sig utvilad vilket annars brukar vara efter en ledig helg.


Madeira håller kvar sina bebisar i magen, idag är hon på dygn 70 så de borde ju verkligen komma idag tycker jag. Magen har sjunkit och hon är nästan helt öppen så det är nog bara en tidsfråga. Hon verkar väldigt lugn och harmonisk så jag hoppas att det ska gå bra den här gången.


Jag tror att min cykel försöker övertala mig om att skrota henne. Idag fick jag punka i bakdäcket till råga på alla andra fel som denna cykel har. Skulle köpa ny slang på Claes Ohlsson men de var givetvis slut. Gick då till en cykelaffär men då hade de lunchstänt kl. 13-14 och klockan var då 13.25 Jag orkade inte vänta utan traskade hem. Får se om jag går ner senare eller om jag avvaktar och lånar Petris cykel i väntan på att hitta en ny trevlig cykel istället. Känns ju lite meningslöst att byta slang när cykeln ändå är färdig att skrotas...


Nu har jag äntligen införskaffat en massa roliga skolsaker också. :) Några olika pennor inkl överstrykningspenna, ett sudd, flerfliksmapp, anteckningsblock (5-ämnesblock), kollegieblock med rutat papper, små post-it-flikar att märka sidor med. Så nu ska jag väl klara mig åtminstone den här terminen. :)


Nu ska jag titta till Madeira igen!

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards