En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 23 augusti 2007

Av S - 23 augusti 2007 16:54

Är husmor igen och har precis stekt klart egengjorda köttbullar. Till det kommer jag att servera potatismos (pulver... hade tyvärr ingen potatis hemma, annars hade det blivit kokt potatis istället), gräddsås (på påse... någon såsmästare är jag ännu inte) och lingonsylt (inte heller den hemmagjord men vem gör egen lingonsylt nuförtiden?). Äh, i själva verket kanske jag inte alls är någon riktig husmor. Bara köttbullarna är ju hemmagjorda nu när jag tänker efter. :p


Mattekursen var väldigt grundläggande, inget nytt på himlen än men det kommer väl säkert. Idag gick vi bara igenom helt grundläggande saker som algebra och bråkräkning. 


Har hunnit städa tre burar också sen jag kom hem från skolan. Förmodligen sista städningen i Madeiras bur innan hon får sin kull. Hon är på dygn 66 idag och måtte allt nu gå bra. Orkar inte med fler misslyckanden nu. :( Utan att säga för mycket så verkar Madeira må väldigt bra iaf, hon är lugn och harmonisk och skrotar runt i buren med Melchior i släptåg. 


Sitter bara och väntar på att Petri ska komma hem. Han åkte motorcykel till jobbet idag och skulle ta en lite roligare väg hem än stora riksvägen så det skulle nog ta lite längre tid än vanligt. Ska nog gå in till marsvinen och sätta mig och titta på mumsande grisar. :) Det om något är rogivande.






Av S - 23 augusti 2007 09:36

Jodå, första skoldagen avlöpte problemfritt även om jag var feg och smet ifrån nollningen. Det är f.ö något som jag  bara tycker är jobbigt och larvigt. Förnedras inför en massa människor där man inte känner en kotte. Jättekul. :p


Nu ska jag strax iväg för registrering på proppkursen i matte som kommer att läsas parallellt med de "riktiga" kurserna under höstterminen. Bra med repitition för det var många år sen jag läste matte (7 år sen jag tog studenten - hjälp!. 


Min klass verkar väl okej även om de flesta är 20-åriga killar. :p Fyra tjejer är vi och nitton killar. Vilket väl iofs var rätt väntat, ingenjöryrket är  ju mansdominerat. Imorgon ska vi iväg på kickoff med diverse övningar för att lära känna varandra, det blir nog kul. :)


Nu måste jag trampa iväg på cykeln (som f.ö är helt slut, jag måste få tag på en ny cykel och det snart...). 



Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards