En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 6 augusti 2007

Av S - 6 augusti 2007 12:16

Slänger iväg ett snabbinlägg innan jag måste cykla ivär till jobbet. Jobbar 13-20 idag. har ändå hunnit få en dle gjort idag, tvättat lite, diskat, plockat undan, städat några burar och trimmat marsvin inför helgens utställning.


Quilla är nu inne på dygn 66 så det är snart dags för henne. Magen har sjunkit och hon har börjat öppna sig så det kan komma när som helst nu. Så spännande!! Jag har börjat fundera på hur jag ska pussla ihop grisarna efter helgen när Eliza flyttar och Natasha kommer hem. Dessutom kommer Quillas kullbror Quincy på besök för att göra bebisar med Leonora. Så då måste jag klura på ny kompis åt Undine, hon är fortfarande inte i form att paras igen. Vet inte om hon har något fel för jag tycker att hon ser så tanig ut, smal i fram och stor över magen. Visste jag inte bättre så skulle jag kunna tro att hon är dräktig. Kan hon ha fått någon magåkomma? Tumör i magen? Fast jag känner inga knölar, det känns bara "luftigt" eller hur man ska säga. Vet inte riktigt hur jag ska göra med henne...


Och äntligen har det blivit fint väder. Häääärligt! Helgen var riktigt lyckad med båttur, bad och sol och grillning. Igår eftermiddag åkte jag och Petri till ett bad utanför Gävle och jäste i några timmar. Så himla skönt. Trist att man måste jobba nu när det är fint väder bara...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards