En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 20 augusti 2007

Av S - 20 augusti 2007 13:04

Jahapp. Redan hemma från arbetsförmedlingen. Jag fattar inte hur de kan ha ett sånt system som de har.


Sist jag var där fick jag en utskriven KALLELSE, som det stod med versaler, till mån 20 aug kl 12.30-13.30 Hur tolkar de flesta människor inkl jag själv det? Jo, att jag har ett inplanerat möte på AF kl 12.30-13.30 måndagen den 20 agusti och att det bara är att gå dit och sätta sig ner och vänta på att bli uppropad kl 12.30


Men hur tolkar AF det? Jo, att man kl 12.30 ska komma till AF, ställa sig i den lååånga kön fram till informationen, till slut efter en halvtimmes väntetid få prata med en AF-nisse och förklara sitt ärende för att sedan få en nummerlapp och gå och sätta sig och vänta på att ens nummer ska bli uppropat.  Självklart, eller hur! *ironin stänker*


Hur kan man komma på ett så sjukt system!? Varför bemödar de sig ens att skriva ut en KALLELSE med tiden 12.30-13.30 på? Hur ska man tolka det!? När jag till slut, efter att ha väntat 15 min UTAN nummerlapp på att mitt namn skulle ropas upp, hittade en arbetsförmedlare att fråga så fick jag systemet förklarat för mig och en nummerlapp som det stod nummer 27 på. Då var det nummer 16, vilket det hade varit under hela tiden som jag väntat på min tur. Ni kan ju själva räkna ut hur lång tid det skulle ta innan det blev nummer 27... Jag ska ju jobba kl 16, vilket jag också påpekade, så då var de så snälla att de skrev upp en ny tid för KALLELSE åt mig. Nu ska jag dit imorgon mellan kl 13-14.30


Andas Sophie, andas...  

Av S - 20 augusti 2007 11:46

Helgen avlöpte alldeles för fort, precis som vanligt. I fredags lagade vi en god middag och tog det mest lugnt, lördagen spenderades dels på stan en runda (Gardiner till sovrummet införskaffades äntligen! Nu fattas bara att sätta upp dem. kanske blir imorgon när jag har hela dagen ledig.) och dels i Storvik med bilputsning samt egenhändigt gjorda hamburgare-grillning serverade med alla tillbehör som tänkas kan och Rappakalja-spelande inpå kvällstimmarna. Igår, söndag, var vi till Lindersvik, min farmors lantställe liggandes mellan Östhammar och Öregrund. Trevligt att träffa släktingarna och att visa Petri var jag spenderade mina somrar som liten. När vi kom hem på eftermiddagen fick vi erbjudande om att gå med och äta på en libanesisk restaurang vilket vi förstås inte kunde motså! Och inte ångrade vi oss heller - hjälp så gott det var! Har aldrig ätit libanesiskt förut men det här var himmelskt gott. Det blir absolut fler besök i det libanesiska köket för oss. :)


Idag har jag redan hunnit med en sväng till biblioteket och skrivit ut mitt CV + en arbetsansökan inför besöket på arbetsförmedlingen som äger rum kl 12.30 Med andra ord ska jag strax iväg igen. Måste även titta in på en djuraffär på väg hem igen och köpa hö då mitt höförråd börjar sina helt och nog inte räcker mer än dagen ut. Kl 16.00-21.15 ikväll ska jag jobba, på samma äldreboende som jag jobbat hela sommaren men på en annan avdelning. Lite jobbigt när man inte känner gamlingarna eller vet rutinerna men det får gå, jag behöver ju pengarna.


Till helgen blir det kräftfiske! Det ser jag fram emot. :) Så typiskt bara att sånt roligt jämt ska krocka med kullar och sjuak marsvin etc. Madeira ska ju föda nu till helgen och om vi ska fiska kräftor så innebär det att vi kommer att vara borta större delen av helgen. :/ Men men, det får väl helt enkelt bli en tur tillbaka till Gävle på lördagen för att titta till och mata djuren och sen tillbakaresa till Gopa igen, där kräftorna ska fiskas och avnjutas.

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards