En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 17 augusti 2007

Av S - 17 augusti 2007 16:03

Fredag idag! Det är något visst med fredagar. :) Även om jag har varit ledig hela veckan så känns det skönt med helg.


Har äntligen fått upp gardinstång och gardiner i vardagsrummet idag! Det var på tiden... Himla snyggt blev det med måste jag säga, fick möblera om lite bland blommorna för att det skulle funka men jag blev så nöjd till slut. 


Har anmält till Valbo nu. Det blev samma som sist förutom Eliza då som har flyttat. Struntade i att anmäla Quilla för hon är inte okej än, hon äter antibiotika och jag stödmatar henne några gånger om dagen. Även om hon skulle vara i form igen till utställningen  så vill jag verkligen inte börja trimma henne i det skick hon är nu, så hon får stanna hemma. Det går ju fler tåg framöver. 


Madeira är högdräktig nu och ska ha om ca en vecka. Hon går fortfarande med Melchior och det ska hon få fortsätta med även om det innebär att hon ev blir omparad direkt efter förlossningen. Hon har ändå bara två ungar tippar jag på och är tjock i sig så det skadar inte att hon blir omparad. Madeira är en otroligt snäll och ganska så vek hona så hon blir alltid lägst i rang när man sätter ihop henne med en annan vuxen hona så jag vill inte riskera att stressa henne genom att byta burkompis nu. 


Även Ellen är dräktig men bara några veckor gången. Det är Blazé som är pappan och de två är så söta ihop, jättetama båda två och så matchar de varandra så fint. ;) På golvet är de jättetuffa, travar kaxigt fram mot katterna och väjer inte en tum. Det är katterna som får gå undan. Kul med såna självsäkra grisar. 

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards