En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 27 april 2007

Sophies planer för en ledig dag

Av S - 27 april 2007 09:28

Ledig idag! Sköööönt! Och jättefint väder är det ute också, ska nog gå ut och sola lite om ett tag. :) Senare ska jag gå ner på stan och sen möta upp Petri så går vi till banken och aktiverar våra nya gemensamma visa-kort. Vuxet va? ;) Vi får väl se hur det fungerar sen men om det blir som vi har tänkt oss så blir det jättebra.


 Hade tänkt fota nya bebisarna och Xyona som är till salu men givetvis la batterierna till kameran av då... Nu är de på laddning så jag hoppas att jag hinner fixa det senare idag. De nya bebisarna är iaf jättesöta. Honan behåller jag med hanarna är till salu. Den ena är redan tingad men kvar finns alltså en liten self saffronhane.


Det blev inget  höinköp igår men ikväll ska vi förhoppningsvis åka. Marsvinen kommer nog att bli glada åt riktigt hö igen. Höt jag köpte senast på lantmännen kan man lika gärna använda som isolering eller nåt. :p Helt värdelöst och marsvinen bara tittar på mig med sorgsna ögon när jag lägger in en hård tuss hö i buren. Några minuter senare skriker de lika högt igen efter sitt vanliga, mjuka, gröna hö. Stackarna...


Känns som att det var längesen jag var på utställning nu. Längtar till den i Rättvik i maj! Då ska jag döma petclass också - skoj! :)


Nej, nu är det frukost och sen burstädning som gäller.


Tjing! 






 
 
Ingen bild

Pappsen

29 april 2007 10:31

Har du samma e-mailadress som förut?
eberhorn@telia.com

 
Ingen bild

Sophie

29 april 2007 18:40

Nix, nu är det sophie.eberhorn@telia.com som gä'ller. Eller sophie@luneas.se.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards