En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 2 april 2007

Av S - 2 april 2007 19:03

Japp, det är jag. :) Jag klarade teoriprovet, visserligen inte med jättemarginal men det blev godkänt. :) 56/65 poäng fick jag ihop och det känns jättebra! :) Nu kan jag koncentrera mig helt på flytten och att packa och behöver inte få ångest för att jag inte har hunnit plugga.Efter provet åkte jag till pappas jobb och vi sågade till hyllplanen som marsvinens lådor ska stå på i klädkammaren. Sågade även till mellanväggarna som jag ska ha mellan de två lådorna på varje hyllplan och köpte vinkeljärn som de ska hållas uppe av. Det blev riktigt bra, imorrn ska jag köpa vaxduk. Hade sån tur att de hade 20% rabatt på hela sortimentet på Ohlssons tyger. Snacka om tajming. :) Frågan är bara om jag ska köpa en helt genomskinlig vaxduk eller om jag ska ta någon med fint mönster eller en helt enfärgad. Fanns en del att välja på där nämligen.Nu ska jag pcka ner lite grejjer i hallen tänkte jag samt fortsätta med köket. Kanske hinner kolla lite på tv också, det är ju bra tv-kväll ikväll med Anna Pihl och 100 höjdare. :) Får lägga på ett kol helt enkelt! Borde äta middag också men det blir nog lägsta prioritet. :pTjingeling!

Av S - 2 april 2007 09:45

Var jätteduktig och packade och städade massor sent igår kväll så nu är köket i princip helt färdigt. Bara matvaror som ska packas sen men det får jag ju göra precis innan. Nus ka jag hoppa in i duschen och fixa iordning mig (man ska ju tydligen fotas innan provet idag och det fotot är det som ska sitta på körkortet sen! Viktigt foto med andra ord...). Måste äta lite frukost också så att jag inte får ont i huvudet lagom till provet. Får nog bli kaviarmackor och skogsbärsyoghurt. :) Sen får jag se om jag hinner packa nåt mer eller om jag åker ner på stan lite tidigare och går in på Claes Ohlsson och rekar lite, måste ju hitta lämpliga skenor till mellanväggarna och det kanske de har där bland alla skruvar och muttrar.Håll nu tummarna för mig kl 14! Meddelar senare hur det gick... Huu...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards