En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 4 april 2007

Av S - 4 april 2007 20:33

Dan för dan före doppardan är det idag. Pratade precis med pappa i telefonen och bestämde lite inför flytten på fredag. När vi la på slog det mig plötsligt att jag inte kommer att träffa honom alls lika ofta som jag gör nu. Inga fler spån- eller hö-rundor och inget veckohandlande tillsammans. Det känns jättekonstigt och lite sorgligt. Nu börjar en helt ny era och framöver kommer det istället att vara jag och Petri som gör såna saker. Det känns läskigt och ovant men jag antar att jag vänjer mig. Hoppas bara att lilla pappa klarar sig bra utan mig, men det antar jag att han gör - SÅ viktig är jag ju inte. :p Om du läser det här pappa så ska du veta att jag kommer att sakna våra handlingsrundor och du och Flora är ALLTID välkomna till Gävle, när ni vill! Egentligen skulle jag nog behöva en invänjningsperiod i Gävle, eller kanske snarare avvänjning från pappa men nu blir det ett tvärt brejk istället. Misstänker att en del tårar kommer att fällas på fredag... :/Ringde och beställde bredband idag, det fick bli från Telia till slut ändå eftersom det inte verkar som om vi kan få något annat där vi ska bo. Det skulle bli inkopplat den 18 april så det var inte alltför lång väntetid tycker jag. :) Gratis digital-tv i 12 månader fick man också på köpet.Fick en present idag från snälla Eva. Jag och Petri fick varsitt påslakanset och ett underlakan för dubbelsäng. :) Jättefint! Påslakansetet hade jag tittat på förut, det är från ikea och är prickigt i brunt och vitt - jättesnyggt! Nu är det dags för kvällsmat åt grisarna. Imorse gick deras spotlight sönder (har en liten lampa för att lysa upp vid burarna) lustigt nog, den kanske kände på sig att den snart skulle bli utbytt mot snygga ljusslingor istället... ;)/S

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards