En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 31 januari 2008

Lägenhetstankar

Av S - 31 januari 2008 17:28

Skola hela dagen idag. Det var inget mattetest som jag trodde utan det skulle tydligen vara nästa torsdag. jaja, jag får repetera tills dess. :)


Har fått upp nya gardinerna idag, fint blev det. :) Tänk vad mycket det är som man skulle vilja ändra på hemma... Mest akut känns köksbord + stolar, säng och garderobsdörr (nej, vi har faktiskt ingen dörr till vår paxgarderob... :p ) men det kostar förstås mycket pengar att råda bot på allt det. *suck* Tittar på lägenheter gör vi också konstant. Igår hade det kommit in en 3:a med bastu till Petris stora förtjusning (finskt påbrå ;) ) och TVÅ balkonger till min stora förtjusning. :) För att vara en trea så var den inte så jättedyr men kruxet var att tapeterna i alla rum var fruktansvärda (pastellfärger med bårder lite här och där... uäck!) och inte heller köket var något att hurra för. Brun-oranget kakel och fula luckor. Tapeterna kan man ju ganska lätt och hyffsat billigt göra något åt men att fixa ett helt kök är ju inte gratis direkt. Synd!


Nu ska vi strax iväg och träna, det blev inget igår (blev varsin semla ist'llet... :p ) så nu finns det inget alternativ. 

 
 
Ingen bild

Weronica

31 januari 2008 21:42

Om det är en fin lägenhet till bra pris så slå till!! Tapeter finns billigt på rusta om det finns hos er, både bra o dålig kvalitè, kaklet kan man sätta sånna där snyggare klisterrutor för och luckorna kan man måla och byta handtag på utan att det kostar jättemycket!! Sen behöver man ju inte göra allt på stört heller!! :-)

 
Johanna

Johanna

31 januari 2008 22:35

Har inte ätit en enda semla i år. Jag fattar inte, semla är ju den bästa bakelsen.

http://beatniks.bloggagratis.se

 
Johanna

Johanna

31 januari 2008 22:58

Kom på en sak, det är nog billigare att sätta eget kök än att betala för ett nytt i en lägenhet. Nya kök brukar ju göra att lägenhets priset stiger en hel del... Nytt kök kan man ju sätta för 20000-30000 och få precis det man vill ha, kan vara värt om man ändå tar ett lån.

http://beatniks.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards