En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 24 januari 2008

Ha! Migränen förlorade igen!

Av S - 24 januari 2008 15:41

Hemkommen från skolan nu och försöker hämta inspiration till att åka och träna. Hade migrän tidigare och hade bestämt mig för att inte träna men nu är huvudvärken borta tack vare mirakelmedicinen så nu finns inga undanflykter längre. :p Petri ska på hockey med jobbet och kommer inte hem förrän senare ikväll så för hans del blir det ingen träning alls. Har iaf bestämt mig för att åka iväg, vet ju att det känns så bra efteråt. Måste än en gång oja mig över hur fantastiskt bra migränmedicinen verkar! Jag var helt borta tidigare i skolan och försökte med alla medel få bort huvudvärken, drack mycket riktigt starkt kaffe och åt lunch och drack massvis med vatten men inte hjälpte det... Tänkte åka hem men det var en viktig lektion kvar så jag ville ju helst vara kvar. Till slut kapitulerade jag och tog en tablett, en halvtimme senare var värken som bortblåst och jag kunde tänka igen! Hur coolt som helst. :) Har f.ö insett det solkara sambandet att jag alltid får migrän under mens, intressant hur kroppen fungerar.  


Skoldagen ägnades åt "matematik för ingenjörer" , idag var det matriser som avhandlades, och Gausselemination. Knepigt i början men faktiskt KUL när poletten trillade ner, lite som att lösa pussel eller sudoku faktiskt. :) Ska räkna lite mer ikväll tänkte jag, nu är det hårt pluggande som gäller för att klara av tentan framöver. Vi har fått förklarat för oss att det är i princip omöjligt att intensivplugga bara inför tentan utan det gäller att hänga med till 100% hela tiden. Och det sätter jag mig inte emot alls... :p


Yalima är helt återställd nu och börjar lägga på sig hull igen, så skönt att se! Betty är helt klart dräktig nu så uppenbarligen lyckades rexhanen Ikaros bättre än teddypojken som var här tidigare. Kände de allra första små fosterrörelserna för en vecka sen ungefär så i mitten på februari anländer bebisarna. Betty är en bastant dam och hon blir ett år i början på februari så jag hoppas att allt går bra...


Nej, gymmet var det! 

 
 
Denise

Denise

24 januari 2008 16:10

Vad skönt att medicinen fungerar för dig! Jag har inte riktigt förstått hur besvärligt det är för människor att ha ont tills jag själv råkade ut för det riktigt onda, konstigt, hehe :P

http://novastardust.bloggagratis.se

 
Ewa

Ewa

24 januari 2008 19:51

Det är en lättnad när en medicin fungerar!
Vet du vad jaaaag tycker? Om du inte äter några andra mediciner, så varför inte ta en tablett DIREKT i stället för att plåga dig själv? Tycker jag, tralala.

http://fundringar

 
 Sophie

Sophie

24 januari 2008 20:06

Ewa: Jamen, jamen... ;) Först var jag osäker på om det skulle utveckla sig till migrän (jag får aldrig någon förvarning i form av blixtar eller synbortfall) och tänkte att jag skulle försöka mota olle i grind genom att hinka i mig kaffe (dricker sällan kaffe i normala fall) men det hjälpte ju inte och DÅ tog jag mitt förnuft till fånga och tog tabletten. :) Men jag förstår ditt resonemang!

http://www.luneas.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards