En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 19 januari 2008

Medicin som hjälper?

Av S - 19 januari 2008 08:36

Yalima hänger fortfarande med. Äter lite då och då små tuggor av allt gott jag trugar med. Har stödmatat henne med fortimel trots att hon kämpar emot så och behandlar sedan igår med mycostatin som är medel mot svamp i munnen. Igår såg hon riktigt hemskt ut i munnen, röd och skinnflådd och med vit beläggning men idag ser det faktiskt bättre ut så man kan ju hoppas att det hjälper! Alla bebisar lever fortfarande och ser förvånandsvärt pigga ut fortfarande, har sett någon/några av dem dia och Yalima tar verkligen hand om dem trots att hon är så dålig själv. Lilla gumman... :( Om jag inte minns helt fel så var det precis så Madeira gjorde när Yalima föddes, Madeira själv såg riktigt risig ut men ändå var hon en supermorsa. Frågan är om det är bra eller dåligt... Lite självbevarelsedrift för att klara sitt eget liv borde väl honorna ha kanske, iaf när de själva blir sjuka. I normalfallet så är dte ju jättebra med en mamma som verkligen tar hand om sian små.


Idag ska jag till Stockholm och lämna två grisar. Lille Öivind som äntligen ska få ett nytt hem och så Blazé som ska till S på lite friarstråt. :) Det kan han behöva! Men jag kommer att sakna honom mycket, han är en speciell gris. Men förhoppningsvis kommer han hem igen från Kallhällutställningen. Jag får stå ut tills dess. ;) Nu måste jag hoppa in i duschen så att jag hinner med tåget!     
 
Tomas

Tomas

19 januari 2008 12:35

Me hålling my thumbs!

http://solitaire.bloggagratis.se

 
Malin

Malin

19 januari 2008 18:33

Oj, det låter ju inte alls roligt...jag håller tummarna att det går bra för marsisarna.

Hoppas resan gick bra hem igen.

Kramkram

http://www.wilmapalmen.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards