En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 25 maj 2007

Av S - 25 maj 2007 22:03

Idag mitt på dagen när jag kom ut från duschen så såg jag att Ellen höll på att föda. En vecka för tidigt. *suck* Sammanlagt fick hon fem minibebisar på runt 50g styck och nu lever bara två av dem. Är mycket tveksam till om de kommer att klara sig. Ellen själv verkar må sådär. Hon ser lite ruggig ut och rosslar lite (??) men har iaf ätit lite persilja, gräs och äpple. Tiden får väl utvisa hur det går.


Nu är dte till att fixa det sista inför utställningen sen ska jag stoppa ner mig själv i sängen och försöka sova. Svårt när inte Petri ligger bredvid men det ska väl gå. :) Fick ett mms för ett tag sen med en jättefin bild på den norrländska solnedgången. :)


Ses imorrn alla som ska till Rättvik på utställning! 

Av S - 25 maj 2007 08:31

Så var Petri på väg till sin hemstad Luleå. Helt otroligt att han kom iväg egentligen. När han äntligen, efter 6 månader, får till en hemresa igen, ja då går SAS och strejkar just precis den dagen han ska flyga upp. :p Hur otur får man ha!? Hur som helst så lyckades han boka om ditresan till Fly Nordic istället men det blev rejält dyrare... Nu är han iaf på Arlanda och väntar på att flyga norrut.


Börjar jobba kl 14 idag och innan dess måste jag trimma marsvinen sopm ska med på utställningen, bada två av dem och packa det sista. Ska försöka hinna städa ett par burar också, och vaka över Leonora som är på dygn 67 idag. Men hon får väl säkert imorrn när jag är borta hela dagen...


Känns riktigt trögta tt jobba ikväll och på söndag men men, Petri är ju iaf inte hemma så då känns det lite lättare iaf. Jobbigast blir nog på söndag när jag börjar kl 7 och måste upp tiiidigt, slutar som tur är kl 15 iaf. 

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards