En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 30 maj 2007

Av S - 30 maj 2007 21:55

Nej, Tindra kommer nog inte att klara sig. :( Hon ser väldigt risig ut och vill inte äta alls själv. Har stoppat in gräs i munnen på henne och då tuggar hon, men det fungerar ju inte i längden, det tar ju sån otrolig tid för henne att få i sig någon större mängd föda på det viset. Nu ligger hon under sitt älskade hus och vilar, inte ihopkrupen med nosen in i hörnet utan ganska avslappnat så jag hoppas att hon inte lider. Har det inte vänt till imorrn så får jag se mig om efter en veterinär i närheten. Orkar inte se henne tyna bort och bli sämre och sämre... :(

Av S - 30 maj 2007 09:40

Jahaja. Ännu en förlorad kull. Tindra hade fött inatt, fyra hyffsat stora ungar, men alla låg kvar i hinnorna och var förstås döda. :( Tindra själv ser risig ut men det gjorde ju Undine och Ellen också och de klarade sig så jag hoppas att Tindra också ska göra det. Har matat henne med näringsdryck och varit ute i spöregnet och plockat gräs, kirskål och maskrosor och det äter hon faktiskt, även om det går sakta.


Nu är det alltså slut på ungar för den här gången, och det känns bara skönt. Hade nog gått och varit otroligt nojjig om jag hade kvar några dräktiga honor. Nu blir det inga kullar förrän i slutet på sommaren. Om det nu blir nåt nästa sväng... Kanske blir samma sak då. 

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards