En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 15 maj 2007

Av S - 15 maj 2007 22:11

Första riktiga arbetsdagen på nya jobbet är avverkad, och det gick bra. Känns mycket lugnare nu än imorse. Var nog ganska rejält nervös iaf. Mådde verkligen inte bra alls på förmiddagen, ont i huvudet, illamående, ont i magen och allmänt deppig. Men nu känns det alltså bättre igen. Jag ska nog uthärda sommaren där.


Hoppas nu verkligen att jag får ledigt den där veckan i juli som jag har bett om. Och får jag det så återstår bara att ordna marsvinsvakt på något sätt så att vi kan åka iväg till stugan i Finland där Petris familj brukar spendera några sommarveckor. 


Nu är det snart dags för sängen. Petri ska ju upp tidigt som vanligt imorrn och även om jag har sovmorgon så känns det trist att sitta uppe själv när han går och lägger sig. Det är liksom mysigare att somna tillsammans. Hoppas att jag är piggare imorgon när jag vaknar och att huvudvärken har gett sig av. Imorgon måste jag verkligen ta mig för något innan jag börjar jobba. Kanske ska ta en joggingtur eller gå på promenad. Något måste jag iaf göra!

Av S - 15 maj 2007 10:31

Jag hade inte gjort något fel med routern. Det visade sig att det var för långt avstånd mellan routern och min dator när jag provade helt trådlöst från hallen, vilket är väldigt märkligt med tanke på att dte funkar hur bra som helst med Petris dator oavsett vart i lägenheten han befinner sig... Nåja, det var ju skönt att det inte var jag som hade gjort något fel... ;p


Idag har jag en djävulsk träningsvärk efter gårdagens slipande. Hela axelpartiet och en bit ner på ryggen väääärker. Snacka om att man är otränad! Dessutom mår jag jättekonstigt, har ont i huvudet (har tagit tablett men det hjälper inte, ska nog knapra en till snart och hoppas att den tar) och ont i magen men det kanske mest beror på nervositet över nya jobbet. Ska jobba första gången på riktigt ikväll och dte känns väldigt nervöst. :/ Har inte fått i mig någon frukost mer än ett glas med fil ännu men jag måste ju äta innan jag sticker iväg, annars kommer jag väl att svimma till på köpet. Usch... Ni kan väl hålla en tumme för mig?

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards