En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 25 maj 2007

För tidigt födda ungar igen :(

Av S - 25 maj 2007 22:03

Idag mitt på dagen när jag kom ut från duschen så såg jag att Ellen höll på att föda. En vecka för tidigt. *suck* Sammanlagt fick hon fem minibebisar på runt 50g styck och nu lever bara två av dem. Är mycket tveksam till om de kommer att klara sig. Ellen själv verkar må sådär. Hon ser lite ruggig ut och rosslar lite (??) men har iaf ätit lite persilja, gräs och äpple. Tiden får väl utvisa hur det går.


Nu är dte till att fixa det sista inför utställningen sen ska jag stoppa ner mig själv i sängen och försöka sova. Svårt när inte Petri ligger bredvid men det ska väl gå. :) Fick ett mms för ett tag sen med en jättefin bild på den norrländska solnedgången. :)


Ses imorrn alla som ska till Rättvik på utställning! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards