En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 26 maj 2007

Näe! Nu blir jag less!

Av S - 26 maj 2007 21:56

Leonora hade mycket riktigt fött under dagen när jag var på utställning. Fyra ungar varav två döda (en inte ens uppackad ur hinnorna *suck*). De kvarvarande är två vansinnigt söta self buffhanar men tyvärr tyvärr med varsitt öronveck. Leonora verkar måttligt road av bebisarna oså jag får se hur det ser ut imorrn, är hon fortfarande lika ointresserad så får jag sätta dem i en mindre låda så att hon inte kan undvika dem.


Ellen ser ungefär likadan ut som igår men rosslar inte längre. Hon har ätit lite här på kvällen så jag hoppas hon repar sig. En av småbebisarna var död imorse men en lever fortfarande. En pyttig satin saffronhona som är nere på 42g nu... Se bilden nedan.


Och så Tindra... Hon har börjat dregla. Och alla marsvinsuppfödare vet att det inte är något gott tecken. Hon har en vecka kvar på dräktigheten ungefär men risken är nog väldigt stor att hon också föder för tidigt nu. Dumma, dumma marsvin som ska krångla så. :( Jag blir så less. :(


Utställningen idag gick iaf väldigt bra för min del. Fyra utställda djur och fyra cert + BIR eller BIR-jr. Xylona, som jag hade bestämt mig för att sälja, har blivit riktigt fin nu på slutet och fick 89p + cert så det var ju himla käckt. :) Men det hjälper inte för nu är hon på väg till Lena Wegerstål som ska ställa henne och använda henne i avel. Men jag får säkert köpa tillbaka en avkomma sen om jag vill. Lilla Yalumbo flyttade till Hemgårdens och hans brorsa Yalero som var till salu fick flytta till Anki som har Mosaique's. :) Lycka till allihop!

 
 
Ida

Ida

27 maj 2007 10:05

Men näe..? Håller tummar för att oturen vänder nu med samma.

http://idefix.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards