En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2009

Gruppbild

Av S - 31 oktober 2009 11:20

Nu har jag fotat nykomlingarna. Efter en närmare granskning så är ingen av dem för ljus utan alla har fin färg, de är allihop väldigt fint typade dessutom, bara en av hanarna är lite längre i huvudet men har å andra sidan riktiga dasslock till öron! Har tagit individuella bilder på var och en också som kommer upp på hemsidan så småningom, antagligen först efter helgen.


 

Fr vä: Minsta hanen, största hanen, mellanhanen med stora öron, honan.


Crepes och Tosca är lite oense om vem som ska ta hand om bebisarna, det råder lite hätsk stämning just nu i buren där Crepes försöker kidnappa Toscas bebisar då och då men som tur är säger Tosca ifrån och vägrar flytta på sig. Det ger sig nog med tiden men jag ska hålla extra koll på dem så att det inte spårar ur. Crepes bebisar ser plötsligt väldigt stora ut, och de beter sig som stora killar också. :-) Rör sig vant i hela buren och popcornar iväg då och då utan mamma. De lägger sig dessutom gärna bland Toscas bebisar så det är klart att det blir lite förvirrande för mammorna.

 
 
Sanna

Sanna

31 oktober 2009 13:40

Men åh!! Nu blev vi förvånade! :D Nu har jag mycket att uppdatera sidan med. Massor av sötnosar. :D

http://sannich.bloggagratis.se

 
Felicia

Felicia

31 oktober 2009 14:59

Stort grattis! Vilken buffboom ;-)
Vad härligt med en bur med ett riktigt bebisgäng, så roligt för de små också!

http://grisenfrideborg.bloggagratis.se

 
Hanna

Hanna

31 oktober 2009 15:54

Grattis till ännu fler bebisar :P

http://raggsocka.bloggagratis.se

 
Gisela

Gisela

31 oktober 2009 16:40

Oj redan! Grattis!

http://svinkonst

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards