En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 8 oktober 2009

Av S - 8 oktober 2009 21:15

Jahaja, så var det dags igen. Marsvinsuppfödning och oro hänger tydligen ihop... Upptäckte tidigare idag att Elodie var lite blöt och slemmig under magen och runt könet, det såg ut ungefär som om vattnet hade gått hos en av bebisarna. Och nu blöder hon dessutom lite. Det är aldrig bra! Det är inga mängder men helt klart blodblandad slem och det kommer ju högst troligt från ungarna i magen.


Jag har iaf känt fosterrörelser efter att jag upptäckte blodet så någon bebis lever iaf. Enligt mina beräkningar så har hon ju knappt en vecka kvar på dräktigheten men det kan förstås vara så att hon ändå får tidigare och att bebisarna är fullgågna då.Hon har börjat öppna sig lite men inte alls mycket. Å andra sidan så födde hon helt utan förvarning förra gången. jag hade tre dräktiga honor då och hon var den som var minst öppen, knappt öppen alls faktiskt, men ändå födde hon först.


Hon ser dessutom ut att ha lite småvärkar emellanåt. Hon kisar med ögonen och har svårt att hitta en bekväm ställning. Jag tycker också att magen ser ut att ha sjunkit ner lite som den brukar göra strax innan det är dags för förlossning. Kanske är det en helt normal födsel på gång men något säger mig att så inte är fallet. Den där magkänslan ni vet... :-/


Håll gärna en tumme för Elodie!

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards