En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 10 oktober 2009

Av S - 10 oktober 2009 20:15

Tack alla snälla för era kommentarer ang Elodies död. Det värmer! Jag har fortfarande svårt att förstå att det kunde gå så himla fort. Hon måste ju ha drabbats av toxicos, för svält ihjäl har hon ju knappast gjort med tanke på min matning och att hon faktiskt åt grönsaker och hö själv bara ett dygn innan hon dog. Jag är så ovan vid att det går så här fort, tidigare när jag har haft riktigt sjuka högdräktiga honor så har det varit en lång kamp och ganska utdraget. jag har matat och matat och ibland har det vänt men ibland har det bara gått utför. Hur som helst så har det aldrig tidigare gått så här fort!


Fina, snälla Elodie... :-( Att hon dessutom var bland mina tamaste grisar gör ju knappast saken bättre heller... :-( Och inget har jag sparat efter henne, däremot finns ju hennes mamma Yalima kvar här hemma men är nu tagen ur avel dels pga ålder och dels pga att de senaste två kullarna inte gick bra alls. Hon får gå kvar här som pensionär nu bara och leva gott.


Idag har vi varit på hundutställning och kikat och sedan tog vi en ganksa så impulsartad sväng till Ikea där vi inhandlade det mesta som behövdes till vår efterlängtade köksö. Nu står den på plats i köket och det enda som fattas är en täcksida på baksidan och handtag. Det blev verkligen pricket över i:et i köket och så fint! Väldigt skönt med en till arbetsyta också, det behövdes.


Nu är det dags för sen middag i form av laxpudding, dessutom har jag en bulldeg på jäsning. lite sent påtänkt men va fasen, det är ju lördag. Det får bli bullar lagom till midnatt. ;-)

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards