En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 12 oktober 2009

Av S - 12 oktober 2009 15:24

Nu har jag anmält till Kallhäll. Fem grisar får följa med, en i pet (Luneas Kokostopp) och fyra i ras (Luneas Katinka, Ixias Explorer Vanilla, Krokas och SCh Luneas Gizelle). Ska bli jättekul att komma iväg på utställning och en sån enorm tur att utställningen för en gångs skull är på en söndag och inte på lördagen som vanligt för då har jag tenta!


Det är lite mycket just nu med skola + jobb + renovering + djur och så ska ju hushållet helst skötas och inte förfalla helt och hållet... Trimningen ska jag verkligen försöka börja med i tid den här gången, som sgat så har jag tenta dagen innan utställningen så det kommer nog att bli svårt att hinna trimma så mycket precis innan och egentligen är det ju bättre att trimma ner djuren ordentligt nu. Har suttit en omgång med alla utom Gizelle, framförallt Krokas hade väldigt långa strån längst ner på ryggen men så har han ju inte blivit trimmad någon gång förut heller.


Hade egentligen tänkt lägga upp bilder på Toscas och Crepes bebismagar men vågar inte det med risk för att deras kullar också går åt skogen då... Skrockfull, jag vet... Vill iaf inte ta ut något i förskott eller spekulera kring antal ungar efter vad som hände med Elodie.

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards