En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 16 oktober 2009

Av S - 16 oktober 2009 13:17

En långpanna klar... Bara en kvar nu. *puh* Men jag ska inte klaga, vet att stackars mamma har det mycket mer stressigt och fullt upp än jag just nu. Inte lätt att vara värdinna och planera och ordna lunch inför ett dop där det kommer runt 60 gäster...


Fick hem en broschyr idag om vaccinering mot svininfluensan.Och jag vet varken ut eller in. Ska man eller ska man inte!? Min magkänsla säger att jag inte ska vaccinera mig, det är ju trots allt inget farligare än en vanlig influensa och det känns som om det här vaccinet är framstressat. Vet man vilka de långsiktiga biverkningarna kan vara? Samtidigt matas man med information om att man är osolidarisk och självisk om man inte vaccinerar sig. De spelar på folks dåliga samvete och det tycker jag är lågt. Om man nu tillhör en riskgrupp (vilket jag inte gör) så går man väl ändå och vaccinerar sig och då kan man ju inte bli sjuk så risken för att jag, om jag nu inte går och vaccinerar mig, blir sjuk och smittar någon som är svag känns ju rätt osannolik. De "svaga" kommer ju att vaccineras, så vad är grejen liksom? Jag vill gärna bygga upp mitt immunförsvar själv och är inte rädd för sjukdomen, tycker att det hela är oerhört hypat av media. Att Sverige är ett av bara två (?) länder i hela världen som låter massvaccinera sin befolkning säger ju en hel del också tycker jag...


Jag ska nog inte vaccinera mig, men är inte helt säker ännu. Hur ska ni göra?

Av S - 16 oktober 2009 08:53

Den 12 november fyller jag år. 28 närmare bestämt (hjälp!). Tänkte att jag skulle underlätta för nära och kära genom att skriva min önskelista här. Jag vet ju att ni alla håller koll på bloggen.


  • En kitchen aid hushållsassistent [sån här] eller [sån här], billig och bra! ;-)
  • Rostiskålar 3 liter och småskålar i limegrönt och svart [såna här]
  • Rosti köksredskap i limegrönt och svart, finns olika slevar, slickepott mm.
  • Orkidée med fin kruka i vitt, grönt eller orange
  • Strumpor strl 38-39
  • Raggsockor
  • Elizabeth Arden eight hour cream [sån här]
  • Gormhyllor från Ikea att bygga ett till burskåp av (8 hyllplan 77*51 cm, 6 stolpar 174 cm)
  • Kusmi tea i fin burk [sån här]
  • Söta muffinsformar
  • Muffinsplåt för 12 stora muffins [sån här]
  • Fina och roliga kok- och bakböcker
  • Presentkort på Ikea
  • Presentkort på Mio

Nu har ni ju fått massor av uppslag! :-)

Av S - 16 oktober 2009 08:31

Jag fick ett ryck igår när jag kom hem från projektmötet och drog till frisören och klippte, färgade och slingade håret. Bara sådär! :-) Var så himla trött på mitt tråkiga, platta, musgråa hår och blev väldigt nöjd med nya färgen. Själva klippningen blev kanske lite väl kort (eller snarare uppklippt, längden är kvar i bak men överhåret är rejält urklippt för att få mer volym men samtidigt går det inte att få "luggen" bakom öronen ordentligt vilket är grymt irriterande! Men, men, det växer ju ut och är ändå fint). Håret färgades i en mörkguldblond nyans och slingorna är lite ljusare så att helhetsintrycket blir lite ljusare än tidigare. Jag trivs som blondin! :-)


Lite kul är att när jag pratade med min bror (pappa till lilla Jonas som döps imorgon) så hade han också varit och klippt sig idag när de var på genomresa i Gävle mot Uppsala - på samma frisörsalong och bara 20 minuter efter mig! Han klipper sig i princip aldrig hos frisör utan fick ett infall bara. :-) Vilket sammanträffande egentligen!


Idag är jag ledig men har en del att pyssla med ändå. Ska översätta klart den vetenskapliga artikeln, baka två långpannor med kakor och jobba lite. Utöver det tänkte jag bädda rent och städa någon marsvinsbur samt låta grisarna motionera på golvet.




Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards